سلامت نیوز: محققان در پژوهشی به تاثیر رژیم کتوژنیک بر درمان غیر دارویی سندرم تخمدان پلی‌کیسیتیک پی برده اند.

رژیم کتوژنیک در بهبود تخمدان پلی‌کیستیک موثر است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان پژوهشگران در مطالعه‌ای متوجه اثر رژیم کتوژنیک به عنوان درمانی غیر دارویی روی مبتلایان به سندرم تخمدان پلی کیستیک شده اند.

سندرم تخمدان پلی کیستیک یا «نشانگان تخمدان پُرکیستی» شایع‌ترین اختلالات غدد درون‌ریز (آندوکرینوپاتی) در زنان و شایع‌ترین علت نازایی ناشی از عدم تخمک‌گذاری است.

طی پژوهشی، محققان با توصیه به زنان دارای اضافه وزن مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) که شامل تغییرات سبک زندگی از طریق رژیم غذایی و فعالیت‌های بدنی می‌شد، به ارزیابی تاثیرات رژیم کتوژنیک میان بیماران مبتلا به این سندرم پرداختند.

بر پایه این گزارش، محققان در این تحقیقات جدید که در «مجله بین المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی» منتشر شده است، دریافتند به عنوان نخستین مرحله درمان غیردارویی برای زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک که دچار چاقی نیز هستند، «رژیم کتوژنیک» و به ویژه محدودیت‌های کالری در کنار درمان دارویی می‌تواند امید بخش باشد.

محققان این پژوهش خاطرنشان کردند بیماری‌های شایع همزمان «سندرم تخمدان پلی کیستیک» شامل مقاومت به انسولین، دیس لپیدمی و چاقی است که می‌توانند خطر دیابت و سندرم متابولیک را در میان زنان با اختلال غدد درون ریز افزایش دهند.

رژیم کتوژنیک

در این پژوهش ۱۷ زن که به طور میانگین سنینی قریب به ۲۸ سال داشته اند و در عین ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک جزء افراد چاق دسته بندی می‌شدند، در این پژوهش شرکت کردند. تمامی این افراد در بخش خدمات پزشکی دانشکده پزشکی و جراحی دانشگاه فوجیا در ایتالیا ثبت نام کردند.

در این پژوهش محققان اعلام کردند شواهد نشان می‌دهد درمانی‌ترین گزینه برای زنان چاق مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک، اصلاح سبک زندگی است.

طبق اعلام این محققان، این نخستین پژوهشی است که در خصوص تاثیرات رژیم کتوژنیک روی سندرم تخمدان پلی کیستیک انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha