پنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰

سلامت نیوز:رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی توضیحاتی پیرامون راه حل‌ درمان اعتیاد ارائه داد.

تنها راه درمان اعتیاد چیست؟

یه گزارش سلامت نیوز هدایت صحرایی در گفت‌وگو با میزان در خصوص درمان اعتیاد گفت: برای درمان اعتیاد تنها یک راه وجود دارد و آن هم عبارت است از استفاده از یک ماده هادی برای تکمیل بازآرایی سلول‌های عصبی که در وضعیت مصرف مواد مخدر دچار تغییر شدند. فعلا شربت تریاک را برای این کار مورد استفاده قرار می‌دهیم. هنگامی که مصرف این شربت با یک سامانبندی دقیق زمانی، به تدریج و به صورت مرحله‌ای کاهش یابد، به بهبود وضعیت سلول‌های عصبی نسبت به زمانی که ماده اعتیادآور در مغز وجود داشت،  کمک می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله ضمن اشاره به اینکه من از این موضوع که درصد بهبودی افراد در این وضعیت چگونه است اطلاعی ندارم، اما این شیوه درمانی حداقل بالای ۵۰ درصد موثر است و این رقم برای آن اثبات شده است، ادامه داد: بالای ۵۰ درصد در مقابل زیر یک درصد که میزان بهبودی در شیوه‌های درمانی دیگر است، آمار قابل توجهی است. این اقدام در کنگره ۶۰ در حال اجرا است و نتایج خوبی هم در مورد آن به دست آمده، اما به هیچ عنوان اجازه اینکه بتوانند این نتایج خوب را در سطح وزارتخانه و ستاد به کار گیرند را ندارند و دلیلش هم این است که معتقدند این اقدام با مسائل پزشکی در دنیا همخوانی ندارد.

ی اظهار کرد: البته این اعتقاد آن‌ها درست است و هنوز نتوانسته‌اند ارتباط قوی بین این امر که این دارو مصرف شود و فردی معتادی بهبود یابد از این نظر که چه مکانیسم‌هایی بعد از مصرف این داور در مغز رخ می‌دهد را مورد بررسی قرار دهند؛ چرا که اصلا به این موضوع توجه نکردند نه به این دلیل که امکان انجام این اقدام وجود ندارد بلکه به دلیل بی‌توجهی به این امر که موجب می‌شود خود به خود فراموش شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha