سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از خانواده امکان گذارندن طرح برای پزشکان زن باردار و متخصص در محل سکونت فراهم می‌شود.

امکان گذراندن طرح برای پزشکان زن باردار در محل سکونت فراهم شد

به گزارش سلامت نیوز، فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به مزایای اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده برای پزشکان زن متخصص و دارای فرزند کوچک‌ سال اظهار داشت: با اجرای ماده 27 قانون حمایت از خانواده امکان گذارندن طرح برای پزشکان زن باردار و متخصص در محل سکونت فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین طبق این ماده قانونی متخصصان بانوی حوزه سلامت که فرزند با سن کمتر از 2 سال دارند، می‌توانند طرح خود را در شهر محل زندگی خود یا خانواده بگذرانند و وزارت بهداشت و درمان نمی‌تواند آنها را مجبور به خدمت در سایر شهرها کند.

محمدبیگی ادامه داد: همچنین بر مبنای بخش دیگری از ماده 27 قانون حمایت از خانواده پزشکان زن متخصص که باردار هستند یا فرزند زیر 2 سال دارند، می‌توانند گذراندن طرح خود را حداکثر 2 سال دیرتر شروع کنند و به این ترتیب بانوان متخصص حوزه سلامت این آرامش خاطر را دوران بارداری و شیردهی به فرزند خود به دست خواهند آورد.

نایب‌ رئیس دوم کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی همچنین درباره کسری 6 ماه از خدمت پزشکان و نیروهای پیراپزشکی متخصص گفت: فقط پزشکان و پیراپزشکانی می‌توانند از منافع این قانون بهره ببرند که هنوز دوره طرح عمومی خود را انجام نداده باشند و چنانچه پزشک یا پرستار متخصصی طرح عمومی را گذرانده و به پایان رسانده باشد، نمی‌تواند از این 6 ماه کسری خدمت بهره ببرد.

محمدبیگی در جواب این سوال که چرا این قانون فقط مختص به متخصصانی است که طرح را گذارنده‌اند عنوان کرد: ما هم به این نقیصه اعتقاد داریم و به همین خاطر در مجلس شورای اسلامی رسیدن به استفساریه را پیگیری می‌کنیم تا همه پزشکان و پرستاران متخصص بتوانند مشمول قانون 6 ماه کسری خدمت شوند.

وی افزود: با اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مشکلات چندین ساله کادر درمان و مدافعان سلامت در مورد تعیین محل کار تا حدودی زیادی برطرف می‌شود و چنانچه باز هم کمبود یا نقصی ببینیم، تلاش می‌کنیم از طریق اعمال اصلاحیه یا اخذ استفساریه این کمبودها را برطرف کرده و به یک قانون جامع و کامل در حوزه اجرا برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha