سلامت نیوز :بر اساس گزارش‌های ارائه شده توسط مبتلایان به اُمیکرون مشخص شده که علائم سویه اُمیکرون با سه علامت کووید اولیه متفاوت است.

نشانه‌های عجیبی که می‌تواند حاکی از ابتلا به اُمیکرون باشد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سرویس سلامت همگانی بریتانیا(NHS) همچنان درجه حرارت بالا، سرفه مداوم جدید و از دست دادن یا تغییر حس بویایی یا چشایی را به عنوان سه علامت هشدار دهنده اصلی عفونت کروناویروس ذکر می‌کند اما با توجه به گزارش‌های متعدد در مورد ابتلا به اُمیکرون به نظر می‌رسد علائم این سویه بیش از دیگر سویه‌ها شبیه سرماخوردگی باشد.

به گزارش  هلث نیوز،آبریزش بینی، سردرد، گلودرد و عطسه از شایع‌ترین عوارض گزارش شده است اما ۲ علامت جدید این سویه مربوط به گلو و سر نیست.

داده‌های جدید از برنامه مطالعاتی زویی کووید(ZOE) ۲ نشانه جدید عفونت اُمیکرون را شناسایی کرده که بدن را به روشی متفاوت از سایر علائم رایج تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تیم اسپکتور، پروفسور اپیدمیولوژی ژنتیک در کینگز کالج لندن ،در این خصوص توضیح داد: افراد زیادی در مراحل اولیه عفونت احساس تهوع را گزارش کرده‌اند.

وی گفت: این علامت بین کسانی که ۲ مرتبه واکسینه‌ شده و دوز تقویت‌کننده دریافت کرده‌اند، رایج اما تاثیرات این سویه همچنان خفیف است.

یکی دیگر از علائم نوظهور میان افراد مبتلا به  اُمیکرون کمردرد است.

داده‌های مربوط به این سویه در بریتانیا، ایالات متحده و آفریقای جنوبی، مکانی که جهش برای اولین بار شناسایی شد، نشان می‌دهد که کمردرد یکی از علائم هشداردهنده اولیه عفونت با اُمیکرون است. کمردرد ممکن است سپس به دردهای عضلانی در سراسر بدن تبدیل شود و بسیاری از افراد درد بدن را به‌ عنوان یک علامت رایج گزارش کنند.

علائم اصلی ابتلا به اُمیکرون چیست؟

برنامه مطالعه زویی کووید علائمی مثل آبریزش بینی، سردرد، عطسه، سرفه‌های مداوم و گلودرد را به‌ عنوان علائم اصلی عفونت به اُمیکرون فهرست کرده و علائم دیگر نیز می‌تواند شامل تعریق شبانه، خستگی، بدن درد و تهوع باشد.

پروفسور اسپکتور هشدار داد مردم باید از علائم نوظهور اُمیکرون آگاه باشند زیرا اکثر افراد در ابتلا به آن علائمی مانند سویه‌های قبلی ویروس کرونا تب یا از دست دادن حس چشایی یا بویایی نخواهند داشت.

وی گفت: بسیاری از علائم ابتلا به اُمیکرون شبیه سرماخوردگی یا برخی بیماری‌های ویروسی دیگر است. بدون داشتن هیچیک از علائم اولیه که قبلا گزارش شده، باز هم مردم باید از مواردی که در حال حاضر گزارش می‌شود، آگاه باشند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha