سلامت نیوز: مردم توان تحمل شوک تورمی جدید را ندارند. بیش از ۱۰ میلیون خانوار زیر خط فقر هستند و میلیون میلیون خانوار در حال رفتن به سوی زیر خط فقر هستند.

می‌خواهید نان و پنیر را هم از سفره مردم حذف کنید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ عنوان کرد: مردم تحمل فشار جدید را ندارند. جامعه را دچار التهاب نکنید. چرا صدای شکستن ستون فقرات مردم را نمی‌شنوید؟

 مهدی عسگری نماینده مردم کرج در مجلس در جلسه علنی امروز مجلس ضمن مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: نباید به بررسی کلیات لایحه بودجه نگاه سیاسی داشته باشیم برخی می‌گویند، چون این اولین لایحه بودجه دولت آقای رئیسی است باید تصویب شود، اما ما باید نگران شکاف میان ملت و حاکمیت باشیم و این مهمترین اولویت ما می‌باشد.

وی افزود: اگر دولت دچار خطای محاسباتی شد ما باید آن را توجیه کنیم یا به او هشدار بدهیم رهبری معظم انقلاب فرمودند که محافظه کاری قتلگاه انقلاب است و ما هم باید توجه کنیم که محافظه کاری هیچ نسبتی با انقلابی گری ندارد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عدم شفافیت، رویکرد ضعیف عدالت اجتماعی و عدم انقباضی بودن لایحه بودجه ۱۴۰۱ را از جمله مشکلات این لایحه عنوان کرد و گفت: آیا با تصویب کلیات امکان اصلاح احکام وجود دارد؟ در نظر گرفتن ۱۵ میلیارد دلار با نرخ ۲۳ هزار تومان حدود ۳۵۰ هزار میلیارد تومان مابه تفاوت تغییر ارز ترجیحی در منابع بودجه خواهد داشت که ۲۳ درصد منابع بودجه می‌باشد. این اصلاحات در مجلس انجام نخواهد شد و دولت خود باید این کار را انجام دهد.

عسگری عنوان کرد: ۸۰ درصد واردات کشور ما کالاهای واسطه‌ای و سرمایه یعنی مواد اولیه تولید است و شرایط در این لایحه به گونه‌ای است که هم به کالاهای اساسی و هم به تولید داخلی صدمه وارد شود. توجه کنیم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ارز جهانگیری نیست؛ ارز جهانگیری ۱۲۰۰ قلم کالای غیر ضروری را شامل می‌شد این در حالی است که ارز ۴۲۰۰ تومانی ۵ قلم کالای اساسی دارو و گندم را در برمی گیرد.

نماینده مردم کرج در مجلس بیان کرد: اقتصاد ما به موضوعاتی همچون حامل‌های انرژی، نرخ ارز، قیمت کالاهای اساسی حساس می‌باشد و نباید شوک‌های انفجاری به آن وارد کرد. مردم توان تحمل شوک تورمی جدید را ندارند. بیش از ۱۰ میلیون خانوار زیر خط فقر هستند و میلیون میلیون خانوار در حال رفتن به سوی زیر خط فقر هستند. ستون فقرات مردم در حال شکستن است چرا صدای ان را نمی‌شنوید؟ مردم تحمل فشار جدید را ندارند. سفره مردم از گوشت و برنج خالی شده می‌خواهید نان و پنیر را هم از آن حذف کنید؟ جامعه مستعد این اقدامات نیست؛ جامعه را دچار التهاب نکنید و توان مردم را بسنجید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha