سلامت نیوز:رییس مرکز بهداشت قم گفت: با توجه به شیوع بیماری‌های ویروسی و سرماخوردگی در فصل زمستان، هرگونه علامت شبه سرماخوردگی، به‌عنوان مشکوک به سویه اومیکرون کرونا تلقی می‌شود.

علامت شبه سرماخوردگی، مشکوک به اومیکرون تلقی می‌شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،سیامک محبی افزود: در حال حاضر سویه دلتا، سویه غالب در استان قم است، ولی به نظر می‌رسد با توجه به قابلیت سرایت بالای سویه اومیکرون نسبت به دلتا، افزایش موارد ابتلا به اومیکرون می‌تواند زنگ خطر جدی را برای سلامت مردم به صدا درآورد.

وی اضافه کرد: میزان شناسایی بیماران اومیکرون بر اساس افراد مشکوکی است که کارشناسان بهداشت مشخص می‌کنند، ولی ممکن است در سطح جامعه افراد دیگری مبتلا به این سویه باشند که هنوز شناسایی نشده‌اند.

وی با بیان این‌که عامه مردم تصور می‌کنند بیماری ناشی از اومیکرون خفیف‌تر از سایر سویه‌هاست،‌ ادامه داد: با توجه به شیوع خیلی بالایی که این سویه می‌تواند در سطح جامعه ایجاد کند،‌ میزان ابتلا، بستری‌ها و مرگ‌ومیر افزایش بالایی خواهد داشت.

محبی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که فصل زمستان فصل بیماری‌های ویروسی، سرماخوردگی و آنفلوانزاست،‌ هرگونه علامت شبه سرماخوردگی به‌عنوان مشکوک به اومیکرون تلقی می‌شود.

وی تاکید کرد: تمام نکاتی که ماه‌های گذشته در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا توصیه شده باید توسط شهروندان رعایت شود تا سویه جدید شیوع کمتری داشته باشد.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۳ تیرماه امسال به رنگ قرمز، از ۲۰ شهریورماه به رنگ نارنجی و از ۳۰ مهرماه به رنگ زرد درآمده بود، از روز ۵ آذرماه جاری به رنگ آبی درآمد.

شهروندان برای طرح هر گونه پرسش درباره ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند به منظور تعیین زمان‌بندی و نوبت‌دهی «تزریق واکسن بیماری کووید-۱۹» برای گروه‌های سنی اعلام شده و نیز ثبت‌نام «کارت واکسن دیجیتال»، به «سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا» به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir مراجعه کنند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha