دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 333941

سلامت نیوز :برای درمان آکنه می‌توانید روی کم ریسک ترین راهکار یعنی درمان‌ خانگی و طبیعی حساب کنید.

درمان آکنه با سیر در یک روز

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آکنه در نتیجه تجمع سلول‌های مرده پوست و چربی روی آن ظاهر می‌شود که در نتیجه مسدود شدن منافذ پوست باعث ایجاد سرهای سفید، جوش‌های سر سیاه و جوش‌های درشت می‌شود.

آکنه در نواحی مختلف بدن مانند صورت، شانه، سینه و قسمت بالای کمر ظاهر می‌شود و راه‌های مختلفی برای از بین بردن آن وجود دارد که در ادامه با نحوه درمان آکنه با سیر در یک روز آشنا خواهیم شد.

پوست سیر را قبل از استفاده روی پوست باید جدا کرد، زیرا باعث خارش و سوزش در ناحیه مورد استفاده می‌شود.

طرز تهیه: حبه‌های سیر را خوب له کنید و مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده آکنه بمالید. بگذارید سیر چند دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب بشویید.

زمانی که پوست حساس است باید سیر رقیق شده با آب را روی پوست خود بمالید تا واکنش آلرژیک ایجاد نکند. روش مصرف به شرح زیر است:

سیر را ریز خرد کرده و سپس به آن آب اضافه کنید. مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا روی هم قرار گیرند. مخلوط را روی پوست مالیده و چند دقیقه بگذارید. پوست را به خوبی با آب بشویید. پوست خشک می‌شود.

نحوه درمان آکنه با آب سیر

آب سیر را می‌توان از حبه‌های سیر استخراج کرد و آب آن را روی نواحی مورد درمان قرار داد روش آسان و ساده اما مفید و قابل اجراست.

روش مصرف: پنج حبه سیر را له کنید و ده دقیقه بگذارید بماند. از یک تکه پارچه نازک برای بیرون آوردن آب سیر استفاده کنید. آب در مناطقی که باید درمان شوند استعمال می‌شود. اجازه دهید آب سیر به مدت ده دقیقه روی پوست بماند. پوست را با آب بشویید.

عوارض جانبی سیر برای آکنه

زمانی که سیر برای درمان آکنه استفاده می‌شود، آسیب‌هایی به پوست وارد می‌شود؛ بنابراین هنگام استفاده از آن روی پوست باید مراقب باشید، زیرا ممکن است باعث واکنش نامطلوب شود.

سیر یکی از گیاهانی است که حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و ضد التهاب است و همچنین دارای خواص ضد عفونی کننده‌ای است که پوست را از باکتری‌ها و کثیفی‌ها پاک می‌کند و در نتیجه منافذ تمیز و پوستی بدون جوش به دست می‌آید.

منبع: البوابة الیمنیة

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha