سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
کد خبر: 334439

سلامت نیوز:یک متخصص اپیدمیولوژی گفت: اگر دقت نکنیم در هفته‌های آینده رشد شدیدی را در شیوع کرونا تجربه خواهیم کرد و امکان ایجاد پیک ششم زیاد است.

آیا با شیوع امیکرون به پیک ششم می‌رسیم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،مسعود یونسیان گفت: امیکرون با سرعتی آهسته‌تر از کشورهای اروپایی در کشور ما در حال چرخش است. به نظر می‌رسد در حال تبدیل به سویه غالب باشد. ما واکسیناسیون را دیرتر شروع کردیم، در نتیجه سطح بالایی از پادتن در افراد واکسینه شده وجود دارد و موج دلتا را پشت سر گذاشته ایم.

به گفته متخصصان واکسن‌ها بر اساس گونه ووهان ساخته شده اند. دلتا شباهت زیادی به امیکرون دارد و جمعیت زیادی که در موج قبلی به کرونا مبتلا شده اند، هنوز ایمنی خوبی دارند. ایمنی حاصل از ابتلا به خصوص طوری که شبیه به گونه جدید باشد، می‌تواند قوی‌تر از واکسن عمل کند.

او گفت: سرعت افزایش بیماری هنوز زیاد نیست، اما نباید خوش‌بین باشیم؛ زیرا تعداد مبتلایان هر روز در حال افزایش است. هر ۳ الی ۵ روز تعداد موارد دو برابر می‌شود. اگر تعداد مبتلایان بالا رود، تعداد بستری شدگان هم افزایش می‌یابد. در سویه قبلی ۵ درصد مبتلایان نیاز به آی سی یو و ۲۰ درصد نیاز به بستری داشتند؛ در مورد امیکرون موارد شدید نیز گزارش شده است و سه مورد فوتی داشته ایم.

به گفته یونسیان مصونیت به معنای شدت ابتلای کم است. افرادی که واکسینه شده‌اند، ممکن است به موارد خفیف بیماری مبتلا شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha