سلامت نیوز: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: ۱۳ کودک زیر ۱۰ سال از اهالی روستای دهنه طارم با علائم اسهال، استفراغ و درد شکم به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه کردند که علت احتمالی بیماری، آلوده شدن آب روستا به دلیل بارندگی گزارش شده است.

احتمال آلودگی آب علت بیماری ۱۳ کودک طارمی اعلام شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر مصطفی محمدی در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر مراجعه کودکان به مراکز بهداشتی طارم افزود: از روز یکشنبه ۲۶ دی‌ تا پنجشنبه ۳۰ دی سال جاری تعدادی بیمار از اهالی روستای دهنه طارم با علایم مذکور به مراکز بهداشتی درمانی این شهرستان مراجعه کردند.

وی اضافه کرد: طبق بررسی‌های انجام  گرفته، علت احتمالی بیماری، آلوده شدن آب شرب روستا بدلیل بارندگی‌های اخیر   بوده، با این حال بررسی‌های آزمایشگاهی بر روی نمونه‌های آب و نمونه‌های تهیه‌شده از بیماران برای مشخص شدن عامل ایجاد کننده بیماری در دست انجام است.  

این مسوول ادامه داد: همچنین اقدامات لازم برای کنترل بیماری از جمله شست و شو و ضدعفونی منبع آب روستا، کلرزنی و کنترل مستمر میزان کلر باقیمانده آب روستا، تشدید مراقبت‌های بهداشتی از جمله پیگیری‌های خانه به خانه جهت آموزش مردم، در حال انجام است.

به گفته محمدی، شناسایی، مراقبت و درمان بیماران انجام شده و تا کنترل کامل بیماری اقدامات پیشگیرانه آموزشی، بهداشتی، تشخیصی و درمانی ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع بیماران یاد شده فقط یک نفر بخاطر علایم بالینی حاد و پاراکلینیکی، آپاندکتومی و ترخیص شد و ۲ نفر نیز هم اکنون بستری هستند و حال عمومی آنان خوب گزارش شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha