سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

ماندگاری هوای سرد در غرب کشور/ افزیش آلودگی هوا در پایتخت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کبری رفیعی درباره آخرین وضعیت آب و هوایی کشور  گفت: از امروز تا سه شنبه در بیشتر مناطق کشور جو آرام و پایدار خواهد بود که پیامد این شرایط افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی خواهد بود. روز دوشنبه در مناطقی از آذربایجان غربی بارش‌ها اتفاق می‌افتد. روز سه شنبه هم باز مناطقی از آذربایجان غربی به همراه مناطقی از استان گیلان بارش پراکنده خواهند داشت.

وی ادامه داد: بعدازظهر چهارشنبه نیز مناطقی از شمال غرب و غرب کشور، همینطور ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس جنوبی بارش خواهند داشت. امروز پدیده غالب در جنوب شرق کشور وزش باد خواهد بود که در بعضی از ساعات سرعت وزش باد افزایش خواهد داشت که در مناطق مستعد احتمال خیزش گرد و خاک هم وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: از امروز تا روز چهارشنبه در شمال غرب و غرب کشور ماندگاری هوای سرد را خواهیم داشت. طی این مدت در نیمه شمالی کشور به تدریج افزایش دما بین چهار تا هشت درجه رخ خواهد داد. آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طی امروز مواج خواهد بود.

رفیعی درباره آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: در تهران هم امروز آسمان صاف خواهد بود که به تدریج با غبار محلی همراه خواهد شد. حداکثر دما در تهران امروز به هفت درجه سانتیگراد خواهد رسید. حداقل دما را هم پیش بینی می‌کنیم که فردا به حدود سه درجه زیر صفر برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha