سلامت نیوز: رژیم غذایی سالم یکی از ارکان مهم این سبک زندگی است. خوردن غذاهای سالم، میوه و سبزیجات و نوشیدنی‌های مفید همه از موارد ضروری تغذیه سالم هستند.

۱۳ نوشیدنی پرطرفدار که برای سلامتی مفید هستند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت چطور، همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد خیلی خانه‌نشین شویم و بسیاری از عادت‌های سالم خود را موقتا کنار بگذاریم. حال که اندکی اوضاع آرام‌تر شده است و به‌لطف واکسن تا حدی به ایمنی رسیده‌ایم، لازم است سبک زندگی سالم را دوباره از سر بگیریم. رژیم غذایی سالم یکی از ارکان مهم این سبک زندگی است. خوردن غذاهای سالم، میوه و سبزیجات و نوشیدنی‌های مفید همه از موارد ضروری تغذیه سالم هستند. در این مقاله می‌خواهم درباره بخشی جذاب از رژیم غذایی، یعنی نوشیدنی‌های پرطرف‌دار سالم صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

۱. نوشیدنی‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی

به‌جرئت می‌توانیم بگوییم تا قبل از همه‌گیری کرونا هیچ‌وقت این‌قدر مراقب سلامتی‌مان و دنبال تقویت سیستم ایمنی‌مان نبوده‌ایم. با افزایش تقاضا برای مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی، نوشیدنی‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن به یکی از پرطرف‌دارترین نوشیدنی‌ها تبدیل شده‌اند.

این نوشیدنی‌ها با ترکیبی از ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها، پروبیوتیک‌ها یا اجزای گیاهی فوق‌العاده، گزینه‌های سالم و بسیار مغذی برای افزایش ویتامین‌ها و تقویت دفاع طبیعی بدن هستند.


۲. نوشیدنی‌های تقویت‌کننده و آرام‌کننده مغز

اگر تمرکزکردن برایتان سخت است، استرس دارید و دنبال راه‌هایی برای مهار آن هستید یا می‌خواهید قبل از رفتن به رختخواب خودتان را آرام کنید، نوشیدنی‌های آرام‌کننده مغز گزینه‌های مناسبی هستند. نوشیدنی‌های حاوی ترکیبات طبیعی و مغذی به‌لطف اسیدهای آمینه (L-theanine) یا نوتروپیک‌ها عملکردهای شناختی را بهبود می‌بخشند.


۳. نوشیدنی‌های تقویت‌کننده بدن

نسل جدیدِ نوشیدنی‌های انرژی‌زا از منابعی بسیار خالص‌تر با کالری بسیار کمتر درست می‌شوند. این مکمل‌ها معمولا در قالب پودرهایی تولید می‌شوند که می‌توانند برای افزایش عملکرد و استقامت بدن حین تمرین، تحریک رشد عضلانی پس از تمرین یا جبران مواد معدنی به کار روند که ممکن است در اثر تعریق از بین رفته باشند.


۴. آب گازدار

نوشیدن آب اهمیت زیادی دارد و کمبودش می‌تواند باعث کم‌شدن آب بدن شود. آب گازدار چه حاوی عصاره‌های گیاهی طبیعی باشد چه پروبیوتیک یا سایر مواد مغذی، بسیار خوش‌طعم است.

انتظار می‌رود بازار جهانی آب از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ سالانه ۷٫۴درصد رشد داشته باشد و بخشی از این رشد به آب‌های گازدار بدون قند و بدون کالری تقویت‌شده با رایحه‌های گیاهی مربوط می‌شود. با این تفاسیر، می‌توانیم بگوییم که آب گازدار جزو نوشیدنی‌های سالم پرطرف‌دار است.


۵. آب خیار

دنبال نوشیدنی سالمی هستید که تهیه آن آسان باشد؟ آب خیار نوشیدنی‌ای بسیار باطراوت، بدون کالری و بدون شکر است. شاید این نوشیدنی سالم را در سالن‌های زیبایی یا اسپا دیده باشید. آب خیار فواید بالقوه زیادی برای سلامتی دارد، از جمله:

    آبرسانی؛
    کاهش وزن؛
    کاهش فشار خون؛
    سلامت پوست.

خیار حاوی طیف وسیعی از ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی است که می‌توانند به پیشگیری از بیماری‌های مختلف از جمله سرطان و دیابت و همچنین حفظ سلامت استخوان‌ها، پوست و عضلات کمک کنند.


۶. چای سرد (آیس تی)

چای سرد بدون شیرینی جایگزین سالم و خوشمزه نوشابه است! این چای بهترین راه برای خوش‌طعم‌کردن آب آشامیدنی و جایگزین خوبی برای قهوه سرد است. این نوشیدنی سالم فواید زیادی دارد، از جمله:

    پیشگیری از کم‌آبی بدن؛
    بهبود متابولیسم؛
    کاهش استرس؛
    بهبود سلامت قلب.

۷. آب توت‌فرنگی

این نوشیدنی لذت‌بخش و در عین‌ حال بسیار خوش‌رنگ‌ولعاب است. یک پارچ بزرگ آب توت‌فرنگی درست کنید و در یخچال بگذارید و هر وقت دوست داشتید، از آن بنوشید. اگر دوست دارید، کمی هم آب گازدار به این نوشیدنی دلچسب اضافه کنید و آن را به‌عنوان جایگزین کم‌کالری نوشابه بنوشید.


۸. چای نعناع

اهل دمنوش‌های گیاهی هستید؟ چای نعناع یکی از پرطرف‌دارترین و پرفایده‌ترین دمنوش‌هاست. درست‌کردن این دمنوش خوشمزه فقط ۵ دقیقه طول می‌کشد. اگر می‌خواهید روزتان را پرنشاط شروع کنید و دنبال نوشیدنی سالمی به‌جای قهوه هستید، پیشنهاد ما چای نعناع است. تنها چیزی که برای درست‌کردن این دمنوش نیاز دارید آب و نعناع تازه است!


۹. نوشیدنی سبز

عصاره سبز یک نوشیدنی فوق‌العاده سالم و مغذی است که با ترکیبی از سبزیجات سبز درست می‌شود. این نوشیدنی نمی‌تواند بیماری‌ها را درمان یا شما را لاغرتر کند، اما جایگزینی عالی برای نوشابه قندی است و تمام مواد مغذی این سبزیجات خوشمزه را در خود جای‌ داده‌.


۱۰. آب انار

آب انار یکی از نوشیدنی‌های بسیار پرطرف‌دار و در عین‌ حال بسیار دلچسب است. جالب است که آب انار از آب‌میوه‌های دیگر آنتی‌اکسیدان بیشتری دارد. مقدار زیادی از ویتامین C انار در فرایند تولید آبمیوه‌های صنعتی از بین می‌رود، بنابراین بهتر است خودتان آب این دانه‌های بهشتی را بگیرید و نوش جان کنید.


۱۱. کامبوجا

کامبوجا نوشیدنی سالم و رضایت‌بخشی است که جایگزینی عالی برای نوشابه محسوب می‌شود. این نوشیدنی حاصل تخمیر چای سبز یا چای سیاه است و علاوه‌ بر خواص چای معمولی، سرشار از پروبیوتیک است.


۱۲. چای زنجبیل

چای زنجبیل دمنوش گیاهی ساده‌ای است که می‌توانید در خانه درستش کنید. این نوشیدنی آرامش‌بخش فواید سلامتی احتمالی مانند کمک به هضم و کاهش التهاب دارد. چای زنجبیل طعم گرم و دلچسبی دارد که ترکیبی از طعم زنجبیل تند، کمی لیمو و عسل است.


۱۳. اسموتی کرفس

اسموتی‌ها نوشیدنی‌های کم‌کالری و بسیار مفیدی هستند و طعم فوق‌العاده خوشمزه‌ای دارند. ترکیب کرفس با زنجبیل تازه، طعم دلچسبی به این اسموتی سالم و مغذی می‌دهد و آن را به گزینه‌ای مناسب و سالم برای نوشیدن تبدیل می‌کند.


سخن پایانی

ویتامین‌ها و مواد معدنی یکی از مهم‌ترین قسمت‌های رژیم غذایی سالم‌اند و دریافت آنها ضروری است. نوشیدنی‌هایی که نام بردیم همه گزینه‌های بسیار خوبی برای دریافت انواع ویتامین‌ها هستند. پیشنهاد می‌کنیم این نوشیدنی‌ها را در خانه درست و جایگزین نوشیدنی‌های مضر مانند نوشابه کنید.


شما بگویید

آیا نوشیدنی‌های سالم و مقوی در برنامه غذایی شما جایی دارند؟ آیا به دریافت ویتامین‌های مهم و ضروری اهمیت می‌دهید؟ لطفا نظرات و تجربیات‌تان درباره نوشیدنی‌های سالم را با ما و کاربران عزیزمان در میان بگذارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha