سلامت نیوز:شیوع امیکرون در کشور به قدری گسترده شده است که روز گذشته وزیر بهداشت هم نسبت به آن واکنش نشان داد. دکتر بهرام عین‌اللهی از افزایش چهار برابری بیماران سرپایی کرونا در کشور آن هم در چند روز اخیر ابراز نگرانی کرده است. این در حالی است که شواهد و آمار موجود نیز نشان می‌دهد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور روی مرز ۵۸درصد قرار گرفته است که برای مقابله با سویه امیکرون چندان امیدوارکننده نیست.

اعلام شرایط واکسیناسیون کودکان به‌زودی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه صبح نو ،از سوی دیگر، باید به این نکته هم اشاره کرد که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی اصناف به‌شدت پایین است به شکلی که منجر به صدور حکم قضایی نیز شده است. وزارت بهداشت اعلام کرده است که از 22 تا 29دی‌ماه، 1146 واحد صنفی در سراسر کشور از بابت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وزیر بهداشت دیروز در مراسم بانوان طبیب حاضر شد و در حاشیه مراسم نیز به سوالات کرونایی خبرنگاران پاسخ داد. بهرام عین‌اللهی در تشریح تصمیمات اخیر برای مقابله با کرونا اظهار داشت: در ستاد ملی کرونا با توجه به توصیه‌های کمیته‌های علمی و تایید مراکز جهانی در زمینه واکسیناسیون کودکان و تحقیقاتی که دانشمندان ما انجام دادند، به این جمع‌بندی رسیدیم که واکسیناسیون برای کودکان زیر ۱۲سال می‌تواند انجام شود، اما قرار شد این کار مرحله‌ای باشد. 


وی دراین‌باره افزود: بنابراین در مرحله اول و بعد از اینکه کمیته علمی نوع واکسن را به تایید رساند که چند روزی طول می‌کشد، بعد از آن وزارت بهداشت اعلام می‌کند و در مرحله اول به‌صورت داوطلبانه و با رضایت والدین واکسیناسیون کودکان را آغاز می‌کنیم. عین‌اللهی افزود: بعد برای مرحله بعدی براساس تحقیقات بعدی ‌کار را پیش می‌بریم؛ بنابراین فکر می‌کنم تا چند روز آینده این موضوع را به‌صورت رسمی اعلام کنیم که واکسیناسیون افراد زیر ۱۲سال (سنین پنج تا ۱۱ سال) آغاز شود. نوع واکسن برای این گروه سنی هم به‌طور رسمی تا چند روز دیگر اعلام می‌کنیم.
 
بی‌توجهی به دوز سوم واکسن
وزیر بهداشت و درمان درباره وضعیت تزریق دوز سوم واکسن کرونا و شیوع امیکرون در کشور گفت: آنطور که ما فکر می‌کردیم، از تزریق دوز سوم واکسن کرونا استقبال نشده و حدود ۲۱ تا ۲۲درصد واکسیناسیون دوز سوم انجام شده است. ما بسیار تاکید می‌کنیم که تزریق دوز سوم واکسن به‌سرعت انجام شود؛ زیرا ما نگران امیکرون هستیم. عین‌اللهی یادآور شد: در چند روز اخیر بیماران سرپایی کرونا در کشور افزایش یافته و به میزان چهار برابر افزایش یافته که نگرانی زیادی برای ما ایجاد کرده است.

باتوجه به اینکه واکسن در مراکز واکسیناسیون وجود دارد، امیدواریم که مردم مراجعه کنند و استقبال کنند و واکسیناسیون را انجام دهند تا بتوانیم ‌این مرحله را پشت سر بگذاریم. وزیر بهداشت ادامه داد: در کشورهای اطراف ما و در اروپا و آمریکا وضعیت بیماری بسیار در این کشورها بد است. رییس جمهور که به روسیه سفر کردند در ستاد ملی کرونا اعلام کردند که اوضاع بیماری در روسیه هم بسیار بد است و میزان گرفتاری مردم و مرگ‌ومیر بالاست. در کشور ما فعلا وضعیت‌مان خوب است اما باید وضعیت خوب را حفظ کرده و همین وضعیت ادامه یابد.
 
بازگشایی به شرط رعایت پروتکل
عین‌اللهی درباره وضعیت بازگشایی‌ها نیز گفت: درباره بازگشایی‌ها اعلام شده که با رعایت تهویه مناسب و حفظ فاصله می‌تواند انجام شود. بااین‌حال اگر احتمال بروز مشکل وجود داشته باشد، ممکن است ستاد ملی کرونا تصمیم دیگری اتخاذ کند. فعلا بازگشایی با شرایط رعایت پروتکل‌ها در حال انجام است.
 
فوت 28 بیمار کرونایی و افزایش مبتلایان
مرکز روابط‌عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز اعلام کرد که در فاصله ظهر روز شنبه تا ظهر روز یکشنبه 3بهمن‌ماه ۲۸هموطن مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و در همین مدت نیز 5144بیمار جدید در سراسر کشور شناسایی شدند که از این تعداد 362نفر در مراکز درمانی کشور بستری شدند. براساس آمارهای وزارت بهداشت مجموع بیماران کرونایی کشور به 6میلیون و 250هزار و 490نفر و مجموع جان‌باختگان کرونای کشور نیز به 132هزار و 230نفر رسیده است. 

همچنین 1208نفر از بیماران هم در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی سراسر کشور قرار دارند. آمار واکسیناسیون کشور نیز حکایت از آن دارد که تاکنون ۶۰میلیون و ۴۹۰هزار و ۳۰۹نفر دوز اول، ۵۳میلیون و ۵۸۶هزار و ۶۴۶نفر دوز دوم و ۱۴میلیون و ۵۶۳هزار و ۴۴۰نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۱۲۸میلیون و ۶۴۰هزار و ۳۹۵دوز رسیده است. همچنین روز شنبه نیز ۳۸۷هزار و ۵۷۱دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

وزیر بهداشت: فکر می‌کنم تا چند روز آینده این موضوع را به‌صورت رسمی اعلام کنیم که واکسیناسیون افراد زیر ۱۲سال (سنین پنج تا ۱۱سال) آغاز شود. نوع واکسن برای این گروه سنی هم به‌طور رسمی تا چند روز دیگر اعلام می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha