سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 334786

با توجه به فصل سرما و افزایش آمار آنفلوآنزا و سرماخوردگی، مردم نباید خطر ابتلا به کرونای امیکرون را دست‌کم بگیرند. تقویت سیستم ایمنی بدن در جهت کاهش ابتلا به این موارد و مقابله با درگیری کرونا امیکرون در کنار دریافت هر سه دوز واکسن کرونا امری حیاتی است. ما در این مطلب قصد داریم تا با معرفی 4 مورد از مهم ترین ویتامین¬ها به افزایش ایمنی بدن شما، برای پیشگیری از کرونا امیکرون کمک کنیم.

جلوی ورود امیکرون به بدنت رو بگیر!

با توجه به فصل سرما و افزایش آمار آنفلوآنزا و سرماخوردگی، مردم نباید خطر ابتلا به کرونای امیکرون را دست‌کم بگیرند. تقویت سیستم ایمنی بدن در جهت کاهش ابتلا به این موارد و مقابله با درگیری کرونا امیکرون در کنار دریافت هر سه دوز واکسن کرونا امری حیاتی است. ما در این مطلب قصد داریم تا با معرفی 4 مورد از مهم ترین ویتامین­ها به افزایش ایمنی بدن شما، برای پیشگیری از کرونا امیکرون کمک کنیم.

روند صعودی امیکرون:

تنها چند روز پس از اینکه سازمان جهانی بهداشت (WHO) امیکرون را به عنوان یک نوع نگران کننده اعلام کرد اولین مورد از  Omicronدر بسیاری از کشور­ها از جمله ایران تایید شد. داده‌های کنونی نشان می‌دهد که سویه امیکرون به زودی از دلتا به‌عنوان سویه غالب کووید در جهان پیشی می گیرد.

علائم سویه Omicron :

تحقیقات نشان می دهند که شایع ترین علائم گزارش شده در بین بیماران مبتلا به سویه امیکرون سرفه، خستگی و احتقان یا آبریزش بینی بوده است. ولی به طور کلی خستگی، بدن ‌درد، سردرد، خارش گلو، و احتقان یا آبریزش بینی و عطسه مهم‌ترین علائم امیکرون است.

نکته ی حائز اهمیت این است که این علائم می‌تواند به ‌راحتی با نشانه سرماخوردگی یا آنفلوانزا اشتباه گرفته شوند پس باید سیستم ایمنی خود را (در کنار مراقبت های بهداشتی و دریافت واکسن) تقویت کنید تا در امان بمانید.

چطور از خود در برابر سویه Omicron محافظت کنیم؟

تحقیقات و بررسی­ها در مورد Omicron و علایم جدید آن، به ویژه در افراد واکسینه نشده، و میزان حفاظتی که واکسن ها در برابر این سویه کرونا دارند، در حال انجام است. بسیار مهم است که از علائم موجود کووید۱۹ آگاه باشید و اگر احساس بیماری(حتی سرماخوردگی) دارید در خانه بمانید و استراحت کنید.

استفاده از یک مکمل خوب، کاربردی، به صرفه و اقتصادی در این روز ها به شدت پیشنهاد می شود.

منظور از کاربردی بودن یک مکمل این است که نیاز لازم ویتامین­های مهم و ضروری بدن برای پیشگیری از کرونا و دیگر بیماری­های عفونی را برطرف کند؛ به علاوه مصرف روزانه­ی ویتامین­های مهم و ضروری خطر، شدت و مدت بیماری­های عفونی را کاهش می دهند.

جلوی ورود امیکرون به بدنت رو بگیر!

4 مورد از مهمترین ویتامین­ها در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از کرونا:

  • زینک

زینک به روش های متعددی می تواند سیستم ایمنی را تقویت کند اما این عنصر ابتدا آنزیم هایی را فعال می کند که پروتئین های درون ویروس ها و باکتری ها را تجزیه می کنند، از این رو آن ها قابلیت انتقال کمتری دارند. از طرفی، زینک فعالیت سلول هایی که مسئول مقابله با عفونت هستند را افزایش می دهد.

زینک در درمان سرماخوردگی، بسیار موثر است. تحقیقات حاکی از آن است که استفاده از قرص روی، طول دوره سرماخوردگی را حتی تا 50 درصد کاهش می‌دهد و در کودکان، تعداد دفعات ابتلا به عفونت‌های دستگاه تنفس فوقانی را کمتر می‌کند.

یکی از دلایل اصلی مصرف مکمل های ویتامین C برای افراد تقویت سیستم ایمنی است، زیرا ویتامین C در بسیاری از قسمت های سیستم ایمنی بدن نقش دارد.

ویتامین C با تحریک تولید گلبول‌های سفید (لنفوسیت‌ها و فاگوسیت‌ها) به محافظت از بدن در برابر عفونت کمک می‌کند. به علاوه ویتامین C به این گلبول‌های سفید کمک می‌کند تا به عنوان یک آنتی اکسیدان عملکرد مؤثرتری داشته باشند و در عین حال از آسیب مولکول‌های بالقوه مضر مانند رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند.

همچنین این ویتامین با تنظیم واسطه های التهابی، التهاب را کاهش داده و از این طریق نیز ایمنی بدن را تقویت می­کند.

تمامی این مکانیسم ها باعث شده تا ویتامین C نقش مهمی در پیشگیری از COVID ‑ 19  (کرونا) داشته باشد.

  • ویتامین D

ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است که نقش های مهمی در بدن شما ایفا می کند.

          در رابطه با تاثیر ویتامین  Dدر برابر کرونا و حتی سویه­ی امیکرون؛ برخی مطالعات نشان داده­اند که کمبود ویتامین D  ممکن است به عملکرد سیستم ایمنی آسیب برساند و خطر ابتلا به بیماری های تنفسی را افزایش دهد. علاوه بر این، برخی دیگر از مطالعات نشان داده‌اند که مکمل‌های ویتامین D می‌توانند پاسخ ایمنی را بخصوص در برابر عفونت‌های تنفسی تقویت کند.

در حقیقت داده ها بیان کننده­ی این موضوع هستند که ویتامین دی با تقویت سیستم ایمنی می تواند میزان بستری در بیمارستان و مرگ و میر را در بیماران کرونایی کاهش دهد.

  • ویتامین E

ویتامین E یک منبع مهم در جهت افزایش سیستم ایمنی بدن می­باشد. این ویتامین به سیستم ایمنی بدن در مبارزه با عفونت­ ها کمک می­کند. در واقع ویتامین E عملکرد آنتی اکسیدانی قوی داشته و به بدن در تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با عوامل بیماری زا مانند باکتری ها و ویروس ها کمک می کند. ویتامینE  آنتی اکسیدانی است که از آسیب رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها جلوگیری می‌کند.

جلوی ورود امیکرون به بدنت رو بگیر!

در حقیقت این 4 ویتامین به دلایل گفته شده در تقویت سیستم ایمنی و خاصیت آنتی اکسیدانی، توانایی مبارزه با عفونت های ویروسی و باکتریایی را دارد. از همه مهم تر آنکه وجود این 4 ویتامین در کنار هم در پیشگیری از کرونا  و کاهش ریسک بستری نقش بسزایی دارد.

حال سوال اصلی این است که آیا محصول با کیفیتی که این 4 ویتامین را در کنار هم داشته باشد، وجود دارد؟

مکمل ویتاول ایمیبان ساخت شرکت مهبان دارو اختصاصاً برای تقویت سیستم ایمنی و بخصوص برای همه گیری COVID ‑ 19  (کرونا) و ویروس سرماخوردگی فرموله شده و نقش به سزایی در تعدیل ایمنی ضد ویروسی، ضد باکتریایی و تنظیم پاسخ التهابی ایفا می­کند. ایمیبان باعث افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن میزبان در برابر عوامل عفونی می­شود که خطر، شدت و مدت بیماری های عفونی را کاهش می دهد. وجود چهار تا از مهم­ترین و قوی­ترین آنتی اکسیدان ها در قرص ایمیبان باعث شده تا تاثیر به سزایی در پیشگیری از بیماری­های باکتریایی و ویروسی مانند آنفولانزا، امیکرون کرونا و سرماخورگی داشته باشد.

جلوی ورود امیکرون به بدنت رو بگیر!

ویژگی ها و موارد مصرف ایمیبان:

  • بهبود عملکرد اجزای سیستم ایمنی بدن
  • تعدیل فعالیت های ضد میکروبی و کاهش التهابات
  • جلوگیری از از فعالیت و رشد غیر عادی ویروس ها و تولید مجدد آن ها
  • آنتی اکسیدانی قوی جهت تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن برای بزرگسالان
  • محافظت از بدن در برابر اکسیداتیو استرس ها (آلودگی های محیط)
  • کاهش ابتلا به بیماری های ویروسی سیستم تنفسی
  • کاهش طول مدت بیماری در بیماران مبتلا به COVID-19
  • افزایش میزان آزاد سازی آنتی بادی
  • تسریع بهبود زخم
  • رفع خستگی
  • تامین دوز روزانه ویتامین D ,E ,Zn و  C

تهیه وتدوین: دکتر رعنا منوچهری

منابع:

  1. Shakoor H, Feehan J, Al Dhaheri AS, Ali HI, Platat C, Ismail LC, Apostolopoulos V, Stojanovska L. Immune-boosting role of vitamins D, C, E, zinc, selenium and omega-3 fatty acids: Could they help against COVID-19? Maturitas. 2021 Jan;143:1-9. doi: 10.1016/j.maturitas.2020.08.003. Epub 2020 Aug 9. PMID: 33308613; PMCID: PMC7415215.
  2. https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fvets.2020.570748/full#h5
  3. https://www.healthline.com/nutrition/vitamin-d-coronavirus#does-it-protect-against-covid-19
  4. https://www.who.int/news/item/28-11-2021-update-on-omicron

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ماندانا IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    0 0
    بسیار عالی