سلامت نیوز: مطالعات نشان می‌دهند که خستگی جسمانی، نشانگر مرگ و میر زودرس است.

احساس خستگی پیش بینی کننده مرگ زودهنگام در سالمندان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ساینس دیلی، مطالعات محققان دانشگاه پیتزبورگ پنسیلوانیا نشان داد افراد مسنی که بالاترین امتیاز را از نظر میزان احساس خستگی یا فرسودگی پس از فعالیت کسب کردند، در مقایسه با همتایان خود که امتیاز کمتری کسب کردند، با بیش از دو برابر احتمال مرگ در ۲.۷ سال آینده روبرو بودند.

«نانسی گلین»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره گفت: «تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که فعالیت بدنی بیشتر می‌تواند خستگی‌پذیری فرد را کاهش دهد. مطالعه ما اولین مطالعه‌ای است که خستگی شدید بدنی را به مرگ زودهنگام مرتبط می‌کند. برعکس، نمرات پایین‌تر نشان دهنده انرژی و طول عمر بیشتر است.»

محققان مقیاس خستگی پذیری را برای ۲۹۰۶ شرکت‌کننده ۶۰ سال به بالا، اجرا کردند. شرکت‌کنندگان براساس اینکه چقدر فکر می‌کردند برخی فعالیت‌ها مانند پیاده‌روی آرام ۳۰ دقیقه‌ای، کارهای سبک خانه‌داری یا باغبانی سنگین، آنها را خسته می‌کند از ۰ تا ۵ رتبه‌بندی شدند.

تیم تحقیق دریافت شرکت‌کنندگانی که ۲۵ امتیاز یا بالاتر در مقیاس خستگی‌پذیری پیتزبورگ کسب کردند، در ۲.۷ سال پس از تکمیل مقیاس، در مقایسه با همتایان خود که امتیاز زیر ۲۵ را کسب کردند ۲.۳ برابر بیشتر در معرض خطر مرگ قرار دارند.

گلین، در ادامه می‌افزاید: «تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد افرادی که فعالیت بدنی خود را افزایش می‌دهند، می‌توانند امتیاز خستگی خود را کاهش دهند و یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش فعالیت بدنی، شروع یک برنامه منظم مانند پیاده‌روی منظم یا ورزش برنامه‌ریزی شده است.»

ترجمه از خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha