جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 335011

سلامت نیوز : سوم مارس ( مصادف با 13 اسفند ) روز جهانی شنوایی نامگذاری شده و شعار این روز در سال 2021 مراقبت شنوایی برای همه ( غربالگری، توانبخشی و ارتباط مؤثر) اعلام شده است.

روز جهانی شنوایی

غربالگری به موقع  توسط والدین در شناسایی زود هنگام بیماری مثمر ثمر خواهد بود. از طریق ارزیابی به موقع شنوایی در دوره نوزادی و سنین 3 تا 5 سالگی از شنوایی کودکان می توان مراقبت کرد. شعار این روز جهانی در سال 2022  نیز به صورت “To hear for life, listen with care” اعلام شده است. این شعار تاکید بر این دارد که برای داشتن شنوایی بهتر در زندگی با دقت گوش دهید یا به عبارتی دیگر به شنوایی خود اهمیت بدهید. این شعار نکات مهمی را در قالب پیام های زیر با خود به همراه دارد :

  1. اگر به سلامت گوش و قدرت شنوایی خود اهمیت بدهید و از آنها مراقبت کنید، می توانید در طول زندگی شنوایی کارآمد و بهتری داشته باشید.
  2. بسیاری از مشکلات رایج شنوایی توسط صداهای بلند به وجود می آیند.
  3. با اهمیت دادن به سلامت گوش و شنیدار خود و دور ماندن از هرگونه عملی که سلامت آنها را به خطر می اندازد، می توانیم ریسک از دست دادن و یا کاهش پیدا کردن قدرت شنوایی خود را به حداقل خود برسانیم.
  4. سازمان جهانی بهداشت از دولت ها، شرکای صنعتی و جوامع مدنی می خواهد تا با ارائه ی استاندارد های مبتنی بر شواهد، گوش دادن ایمن را  ترویج  کرده و این استاندارد ها را اجرا کنند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha