سلامت نیوز:معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه اجرای فوق‌العاده خاص نیازمند همدلی و همکاری مجلس و سازمان برنامه ‌و بودجه است، در عین حال گفت: بارها در مصاحبه‌های اخیر مطرح شده است که وزارت بهداشت با کمبود نیرو مواجه است و هیچ‌گونه قصدی برای تعدیل نیرو نداشته و نداریم؛ سیاست کلی ما حفظ نیروهای شاغل در سیستم است.

وزارت بهداشت با کمبود نیرو مواجه است/ «تبدیل وضعیت» مدافعان سلامت را پیگیریم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر بهروز رحیمی در خصوص مطالباتی که کادر سلامت کشور دارند، بیان کرد: تلاش‌های بی‌وقفه و جان‌فشانی‌هایی که کادر سلامت در دوران کرونا داشته‌اند؛ به‌طور ویژه در تاریخ کشور و جهان ثبت خواهد شد.

وی در ادامه گفت: مطالبات کارکنان نظام سلامت، دغدغه مسئولین وزارت بهداشت است و ما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا در راستای تحقق این مطالبات در کنار همکاران خود باشیم و در جلسات کارشناسی و کارگروه‌های وزارت بهداشت، راه‌حلی برای رفع موانع بر سر راه این مطالبات ایجاد کنیم.

دکتر رحیمی با بیان اینکه تأکید مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور ساماندهی نظام پرداخت و امنیت شغلی همه کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور است، بیان کرد: یکی از وظایف خود می دانیم که امنیت شغلی کارکنان را فراهم کرده و نظام عادلانه پرداخت را در وزارت بهداشت برقرار کنیم تا همه کارکنان و اقشار مختلف در این سازمان با آرامش خاطر بیشتر نسبت به خدمت به کشور و مردم قدم بردارند.

وی عنوان کرد: اینکه در یک مجموعه، کارکنان با یک وظیفه یکسان با چندین نوع پرداخت مواجه باشند، از دید ما نیز قابل‌قبول نبوده و در تلاش هستیم که ساماندهی نظام پرداخت را به بهترین نوع ممکن مدیریت کنیم تا حقی از کسی ضایع نشود.

دکتر رحیمی در ادامه افزود: در کارگروه‌های تخصصی و کارشناسی به دنبال راهکاری برای تبدیل وضعیت کارکنان نظام سلامت هستیم و بارها به این مهم اشاره شده است و تا حصول نتیجه‌ای مطلوب آن را دنبال خواهیم کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت ضمن اشاره به اهمیت اجرای فوق‌العاده خاص در وزارت بهداشت گفت: موضوع فوق‌العاده خاص یکی از دغدغه‌های وزارت بهداشت خصوصاً مقام عالی وزارت است که طی مکاتباتی با ارگان‌های ذی‌ربط، مطالبه اجرای آن را داشته و معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت نیز با هم‌اندیشی با صاحب‌نظران این حوزه، به دنبال ارائه راهکارهایی برای ایجاد بستر مناسب این موضوع است که حداقل‌های لازم برای اجرای آن فراهم شود تا در صورت تأمین اعتبار، بهتر و کامل‌تر آن را اجرا کرد.

رحیمی خاطرنشان کرد: اجرای فوق‌العاده خاص نیازمند همدلی و همکاری مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه ‌و بودجه است تا منابع مالی آن تأمین شده و وزارت بهداشت بتواند آن را به تمام کارکنان نظام سلامت پرداخت کند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی با بیان اینکه سیاست کلی وزارت بهداشت حفظ نیروهای موجود است، اظهار کرد: بارها در مصاحبه‌های اخیر مطرح شده است که وزارت بهداشت با کمبود نیرو مواجه است و هیچ‌گونه قصدی برای تعدیل نیرو نداشته و نداریم؛ سیاست کلی ما حفظ نیروهای شاغل در سیستم است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در پایان با بیان اینکه به دنبال مذاکراتی که با سازمان اداری و استخدامی داشته‌ایم، در تلاش هستیم با اخذ مجوزهای استخدام برای کارکنان نظام سلامت، خصوصاً مدافعان سلامت دوران کرونا که در قالب قراردادهای مختلف مشغول به خدمت بوده‌اند، آنها را تبدیل وضعیت کنیم، بیان کرد: همکاران من در حوزه فناوری اطلاعات در حال راه‌اندازی سامانه ثبت شکایات بر روی سایت معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت هستند که تا زمان راه‌اندازی آن، همکاران ما در جای‌جای کشور، می‌توانند درخواست خود را به بازرسی‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی استان محل خدمت خود منتقل کنند تا به شکایات‌شان رسیدگی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha