دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 335437

سلامت نیوز: یکی از علل ایجاد حساسیت و احتمالا شروع حملات آسم در افراد مبتلا، دمای بسیار سرد یا گرم است لذا دوش آب بسیار گرم یا سرد جدا از سایر مضرات و مشکلاتی که ممکن است برای فرد به‌ وجود آورد، در افراد مبتلا به آسم ممکن است باعث تحریک حملات آسم و شروع مشکلات تنفسی برای فرد شود.

رابطه آسم با دوش آب سرد یا گرم

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه جام جم نوشت: «آسم نوعی بیماری مزمن ریوی بوده که به‌ دلیل انسداد مجاری تنفسی، نفس‌کشیدن برای فرد بیمار بسیار سخت می‌شود. شدت این بیماری در افراد مختلف متفاوت بوده و برای جلوگیری از حمله آسم و تنگی‌ نفس، اسپری تنفسی و دارو استفاده می‌شود. در بیماران مبتلا به آسم، مجاری‌ تنفسی به‌ دلیل واکنش به عوامل محیطی یا ژنتیک دچار حساسیت و التهاب‌شده و به‌ دنبال آن مخاط غلیظی تولید می‌شود که امکان ورود هوا به ریه‌ها و نفس‌کشیدن را با مشکل مواجه می‌کند. این شرایط باعث ایجاد حمله آسم می‌شود که شامل علائمی مثل سرفه، خس‌خس‌ سینه، مشکلات تنفسی و تنگی‌ نفس است.

یکی از انواع متداول بیماری آسم، آسم آلرژیک است که عوامل حساسیت‌زای محیط موجب بروز این بیماری می‌شود. در حساسیت، واکنش سیستم‌ ایمنی بدن به عوامل حساسیت‌زای محیط مثل گرده‌ گیاهان، گردوغبار، حشرات، مواد غذایی و برخی داروها شروع‌شده و واکنش‌هایی را در بدن به‌ وجود می‌آورد که تحت‌ عنوان ‌آلرژی‌ شناخته می‌شوند.

دوش‌گرفتن و شست‌وشوی بدن با آب باعث تمیزی و زیبایی بدن می‌شود. برخی افراد عادت دارند با آب‌ گرم دوش بگیرند و گاهی به سمت استفاده از آب‌ داغ هم می‌روند و در مقابل عده‌ای هم دوش آب سرد را ترجیح می‌دهند. یکی از علل ایجاد حساسیت و احتمالا شروع حملات آسم در افراد مبتلا، دمای بسیار سرد یا گرم است لذا دوش آب بسیار گرم یا سرد جدا از سایر مضرات و مشکلاتی که ممکن است برای فرد به‌ وجود آورد، در افراد مبتلا به آسم ممکن است باعث تحریک حملات آسم و شروع مشکلات تنفسی برای فرد شود. همچنین دوش‌گرفتن و حمام طولانی‌مدت و افزایش زمان در معرض بخار موجود در هوا احتمال تحریک‌پذیری مجاری‌ هوایی و تحریک تنگی‌ نفس در فرد را دارد.

همچنین در پایان توصیه می‌شود که از مصرف بخورها و مواد گیاهی که به شکل تنفسی استفاده می‌شود خودداری کرده و قبل از مصرف هر نوع ماده دارویی (گیاهی یا شیمیایی) حتما با پزشک مربوط مشورت کرده و بدون تایید پزشک نسبت به مصرف دارو اقدام نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha