چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 335572

سلامت نیوز: پلیس ایتالیا جسد یک زن ۷۰ ساله را دو سال پس از مرگش درحالی که خشکیده بر صندلی و پشت میزش نشسته بود، پیدا کرد.

جسد زن ۷۰ ساله دو سال بعد مرگش پیدا شد

به گزارش سلامت نیوز، ایسنا نوشت: جسد "مارینلا برتا" که هیچ خویشاوند زنده‌ای نداشت در خانه‌اش در نزدیکی دریاچه "کومو" در شمال ایتالیا پیدا شده است.

ماموران پلیس ایتالیا زمانی با جسد مارینلا برتا مواجه شدند که برای رعایت جوانب احتیاط در هوایی طوفانی به خانه او سر زدند. درختان خانه این زن ۷۰ ساله که معلوم بود مدتهاست به حال خود رها شده‌اند در آن روز و به دلیل وزش باد شدید نزدیک بود که از ریشه کنده شوند.

بر اساس گزارش رسانه‌های ایتالیایی، همسایگان این زن سالمند حداقل دو سال و نیم بود که او را ندیده بودند.

کشف جسد این زن سالمند بار دیگر ضرورت مراقبت بهتر از سالمندان را در ایتالیا برجسته کرده است.

"النا بونتی" وزیر خانواده ایتالیا در واکنش به این اتفاق در صفحه فیس بوک خود نوشت: آنچه برای مارینلا برتا، تنها و فراموش شده در کومو اتفاق افتاد، وجدان ما را آزار می‌دهد.

او در ادامه نوشت: ما به عنوان جامعه‌ای که می‌خواهیم متحد بمانیم، وظیفه داریم زندگی او را به یاد بیاوریم. هیچ کس را نباید تنها گذاشت.

همچنین "ماسیمو گراملینی" سر مقاله‌ نویس "کوریره دلا سرا"، پرفروش‌ترین روزنامه ایتالیا هم در صفحه اول آن نوشت: برتا "نماد تنهایی" بود.

گراملینی نوشت: هنوز خاطرات خانواده‌های پر از هیاهو و پر از قوم و خویش جامعه دهقانی ایتالیا برای بسیاری از ما زنده است. اما اکنون، خانواده مدرن تقلیل یافته است...آدمها در تنهایی می‌میرند. بدتر از همه این است که ما تقریبا تنها زندگی می کنیم.

بر اساس گزارش موسسه ملی آمار این کشور، نزدیک به ۴۰ درصد از افراد بالای ۷۵ سال در ایتالیا در سال ۲۰۱۸ میلادی به تنهایی زندگی کرده‌اند. همین تعداد همچنین گفته‌اند که اقوام و دوستانی ندارند که در صورت نیاز به آنها مراجعه کنند.

به نوشته روزنامه گاردین، همسایه‌های برتا که از سپتامبر ۲۰۱۹ او را ندیده بودند، گمان می‌کردند که او با شروع همه‌گیری ویروس کرونا که در سال ۲۰۲۰ شمال ایتالیا را درگیر کرد، از آنجا نقل مکان کرده است.

پلیس ایتالیا در خانه و محل هیچ چیز و نشانه‌ای که دلالت بر جرم و جنایت و قتل عمدی داشته باشد پیدا نکرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha