پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
کد خبر: 335613

اگر شما نیز ساکن شهرهای بزرگ یا آلوده هستید، فرد باردار، کودک یا سالمند در منزل دارید، یا با مشکلاتی همچون آلرژی تنفسی یا اختلال دستگاه تنفسی مواجه هستید، مهمتر از همه اینکه بیمار بستری در منزل دارید، حتما این مطلب را مطالعه کنید. یکی از تجهیزات پزشکی فوق‌العاده کاربردی که اینروزها پزشکان استفاده از آن را برای اکثر افراد در منزل توصیه می‌کنند دستگاه اکسیژن ساز است.

آیا اکسیژن ساز خانگی بخرم؟

اگر شما نیز ساکن شهرهای بزرگ یا آلوده هستید، فرد باردار، کودک یا سالمند در منزل دارید، یا با مشکلاتی همچون آلرژی تنفسی یا اختلال دستگاه تنفسی مواجه هستید، مهمتر از همه اینکه بیمار بستری در منزل دارید، حتما این مطلب را مطالعه کنید. یکی از تجهیزات پزشکی فوق‌العاده کاربردی که اینروزها پزشکان استفاده از آن را برای اکثر افراد در منزل توصیه می‌کنند دستگاه اکسیژن ساز است.

انسان با اکسیژن زنده است. اگر اکسیژن به میزان مورد نیاز روزانه به فرد نرسد می‌تواند پیامدهای جبران ناپذیری در دراز مدت به همراه داشته باشد. در شرایطی از جمله آلودگی هوا یا بیماری‌ها مانند آلرژی ، کرونا و اختلالات دستگاه تنفسی. برای جلوگیری از این مشکلات دستگاهی به نام اکسیژن ساز طراحی و تولید شده است. اگر می‌خواهید بدانید برای شما خرید اکسیژن ساز خانگی لازم است یا خیر در ادامه همراه ما باشید.

اکسیژن ساز چیست ؟

اکسیژن ساز یک محصول پزشکی پیشرفته است که در انواع مختلف بیمارستانی و خانگی تولید می‌شود. این دستگاه جهت بهبود وضعیت تنفسی افراد مبتلا به اختلالات و بیماری‌های مزمن تنفسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه اکسیژن ساز قادر است هوای موجود در محیط را جمع آوری کرده و با تجزیه آن، اکسیژن خالص را به راه‌های تنفسی بیمار انتقال دهد. اکسیژن ساز ساختاری سازگار با بافت ریه و بدن دارد. به همین علت علاوه بر اکسیژن رسانی سبب بهبود بافت ریه می‌شود.

اکسیژن ساز خانگی

دستگاه اکسیژن ساز خانگی یکی از انواع اکسیژن سازهایی است که در بازار تجهیزات پزشکی عرضه شده و بسیار طرفدار دارد. خرید این محصول برای مراقبت از افرادی که مبتلا به اختلالات تنفسی هستند یا افرادی که در منزل تحت درمان هستند، فوق العاده ضروری و حیاتی است. استفاده از این محصول بسیار آسان است. معمولا اکسیژن ساز خانگی بصورت پرتابل است یعنی به راحتی قابلیت حمل و نقل و انتقال دارد. آیا می‌دانید که استفاده از دستگاه اکسیژن ساز خانگی سبب بهبود سریعتر بیمار بستری در منزل نیز می‌شود؟

آیا اکسیژن ساز خانگی بخرم؟

دستگاه اکسیژن ساز خانگی معمولاً دارای چند نوع ماسک تنفسی است که هر کدام کاربرد جداگانه‌ای دارند. از ویژگی‌هایی که یک دستگاه اکسیژن ساز خانگی باید داشته باشد این است که باید بسیار کم صدا باشد تا برای بیمار و سایر افراد در منزل آزاردهنده نباشد و حتی بتوان در کنار تخت فرد نیز گذاشت. برخی از انواع اکسیژن ساز پرتابل قابلیت شارژ دارند و پس از قطعی برق با باتری بکار خود ادامه می دهند. این دستگاه مانند نمونه های ثابت مجهز به مرطوب کننده است و صفحه کنترل نیز دارد.

خرید دستگاه اکسیژن ساز

خرید دستگاه اکسیژن ساز خانگی یک تصمیم هوشمندانه برای تسهیل روند تنفس و نگهداری از بیماران مبتلا به اختلالات تنفسی و آلرژیک در منزل، کودکان، سالمندان، خانمهای باردار و افرادی است که در شهرهای آلوده و دارای ریزگرد زندگی می‌کنند. شما با خرید این محصول می‌توانید سرعت فرآیند درمان را افزایش دهید، سطح ایمنی بیمار را بالا ببرید، همچنین دیگر احتیاج به انتقال مکرر بیمار به مراکز درمانی و بیمارستانی نداشته باشید.

بهترین دستگاه اکسیژن ساز

بهترین دستگاه اکسیژن ساز دستگاهی است که شرایط زیر را داشته باشد:

  • مصرف انرژی دستگاه در رده A باشد.
  • بتواند در هر دقیقه حداقل 5 لیتر اکسیژن تولید کند.
  • حجم خروجی دستگاه اکسیژن ساز خانگی باید قابل تنظیم باشد.
  • اکسیژنی که از دستگاه خارج می‌شود باید بین 93 تا 95 درصد خلوص داشته باشد، تا از بروز نفس تنگی جلوگیری کند.
  • دستگاه اکسیژن ساز بهتر است کمتر از 40 دسی بل صدا تولید کند. بنابراین کیفیت کمپرسور آن بسیار حائز اهمیت است.
  • محصول دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد.

طرز کار دستگاه اکسیژن ساز

حالا در مورد طرز کار دستگاه اکسیژن ساز صحبت خواهیم کرد. در ابتدا همچون دیگر تجهیزات پزشکی دستگاه را به جریان برق متصل کنید. سپس دستگاه را روشن نمایید، با روشن شدن دستگاه چراغ سبزی روشن می‌شود که با حروف O.P قابل شناسایی است. در حالت پیش فرض دستگاه اکسیژن ساز خانگی می‌تواند بین 0.5 تا 5 لیتر در دقیقه اکسیژن تولید کند. کاربر می‌تواند میزان جریان هوا را با توجه به تجویز پزشک تنظیم کند.

در این دستگاه‌ها امکانی وجود دارد که می‌توانید مدت زمانی که دستگاه باید فعالیت کند را مشخص نمایید. برای اینکار از کلیدهای مثبت و منفی بر روی دستگاه استفاده کنید. اگر دستگاه مجهز به مرطوب ساز است، لازم است عملکرد آن فعال شود تا اکسیژن مرطوب وارد راه تنفسی شده و بیمار دچار خشکی مجرای تنفسی نشود. لازم به ذکر است که آب مورد استفاده برای پر کردن مخزن مرطوب ساز باید آب جوشیده باشد.

اکسیژن ساز ایرانی

اگر قصد خرید اکسیژن ساز خانگی را دارید می‌توانید از انواع مختلف دستگاه اکسیژن ساز ایرانی انتخاب کنید. این تجهیزات با فناوری مدرن و کیفیت بالا در رده محصولات خارجی قرار دارند با این تفاوت که قیمت مناسب‌تری به نسبت آنها دارند. شما می‌توانید از چند برند ایرانی معتبر که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، اکسیژن ساز ایرانی خریداری کنید. این محصول هم به لحاظ کارکرد و هم استاندارد رقیب نمونه‌های خارجی بشمار می‌روند.

آیا اکسیژن ساز خانگی بخرم؟

دقت کنید حتماً در هنگام خرید دستگاه اکسیژن ساز خانگی نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

سلامت ست لوله و ماسک تنفسی را مورد بررسی قرار دهید. دقت کنید که دستگاه اکسیژن ساز حداکثر میزان اکسیژن خالص استاندارد را تولید کند. دقت کنید دستگاه ماسک تنفسی متناسب با شرایط تنفسی بیمار را داشته باشد. حجم جریان خروجی اکسیژن و میزان صدای آن ارزیابی شود. محصول کارت گارانتی و خدمات پس از فروش داشته باشد.

اکسیژن پلاس

اکسیژن پلاس یکی از برندهای ایرانی معروف است، که در زمینه تولید انواع اکسیژن ساز خانگی فعالیت دارد. از جمله محصولات پیشرفته این برند می توان به اکسیژن ساز 5 لیتری اشاره نمود که دارای فیلتر دائمی و بدون نیاز به تعویض است. این دستگاه یکی از کم صداترین محصولات پزشکی ایرانی بشمار می‌رود و خلوص اکسیژن حاصل از آن بالای 93% است.

از دیگر دستگاه‌های مورد اطمینان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اکسیژن ساز چویس پلاس

اکسیژن ساز نایدک

اکسیژن ساز زنیت مد

اکسیژن ساز سوشیا

اکسیژن ساز اکساز

اکسیژن ساز هاینکوب

اکسیژن ساز دویل بیس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha