عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ارتباط با اکسیژن تراپی و اینکه این روش درمانی برای کدام بیماران استفاده می شود، توضیحاتی ارائه داد.

اکسیژن تراپی برای کدام بیماران لازم است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سحر دباغی گفت: اکسیژن‌تراپی یا اکسیژن درمانی برای بیمارانی به کار می‌رود که به تنهایی قادر به دریافت اکسیژن کافی نیستند و با استفاده از این روش اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

وی افزود: این موضوع ممکن است در افراد مبتلا به بیماری انسدادی مزمن ریوی (COPD)، ذات‌الریه، آسم و سایر بیماری‌ها مانند نارسایی قلبی و آپنه خواب رخ دهد.

دباغی ادامه داد: همچنین اکسیژن درمانی در بیماران کرونایی که دچار ناراحتی تنفسی و هیپوکسی (کمبود اکسیژن در بدن) هستند نیز استفاده می‌شود.

به گفته دباغی، اکسیژن درمانی باعث می‌شود سطح اکسیژن خون بیماران بهبود یابد و به بیمار کمک می‌کند احساس بهتری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که با استفاده از روش‌های غیرتهاجمی قادر به تأمین اکسیژن بیمار نباشیم باید از روش‌های تهاجمی (ونتیلاتور) استفاده کنیم.

دباغی افزود: استفاده نادرست از اکسیژن علاوه بر هدر رفتن منابع گران قیمت اکسیژن، نه تنها به بیمار کمکی نمی‌کند بلکه باعث صدمه به بیمار از طریق ارائه مقدار نامناسب و روش نادرست تجویز اکسیژن می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha