سلامت نیوز: مدیر عامل انجمن اهدای عضو ایرانیان از افزایش ۶۶ درصدی اهدای عضو در کشور نسبت به سال گذشته خبر داد.

۶۵ هزار ایرانی با پیوند عضو به زندگی بازگشتند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، کتایون نجفی زاده، در همایش برخط شعب انجمن اهدای عضو ایرانیان گفت: از ابتدای سال جاری ۴۴۶ مورد اهدای عضو در کشور انجام شده که نسبت به سال گذشته (با ۲۶۹ مورد) ۶۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی در عین حال تصریح کرد: به علت شیوع کرونا، آمار اهدای عضو در سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن ۵۳ درصد افت داشت و همچنان نسبت به آمار ۵۷۴ موردی اهدای عضو در قبل از شیوع کرونا، افت ۲۲ درصدی اهدای عضو را شاهد هستیم.

عضو کارگروه پیوند اعضای سازمان جهانی بهداشت (WHO)، به مسیر رو به رشد اهدای عضو در ایران اشاره کرد و گفت: رضایت به اهدای عضو در ایران از ۲ دهم درصد در سال ۱۳۷۹ به ۹/۱۰ در سال جاری افزایش یافته است.

وی، بازگشت بیش از ۶۵ هزار ایرانی به زندگی با پیوند عضو، ذخیره ارزی ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی ناشی از بومی سازی اهدای عضو در کشور و بی نیازی از رفتن به خارج از کشور و افزایش نیروهای کارآمد با ورود نیروهای بازتوان یافته را از مهم‌ترین توفیقات اهدای عضو در ایران برشمرد.

نجفی زاده، شعب را بازوی اجرایی انجمن برشمرد و با اشاره به فاصله معنی دار اهدای عضو در مناطق مختلف کشور، بر لزوم جدیت بیشتر شعب انجمن برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های بالقوه استان‌ها تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha