دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 335830

سلامت نیوز: تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم‌های کم ‌کربوهیدرات می‌تواند برخی عوامل خطر بیماری قلبی را کاهش دهد از جمله اضافه وزن، چاقی و سطوح بالای تری‌گلیسیرید و فشار خون.

5 رژیم غذایی مفید برای سلامت سالمندان

1-رژیم غذایی مدیترانه‌ای | به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، این رژیم بر اساس الگوهای غذایی سنتی ساکنان منطقه مدیترانه است. رژیم مدیترانه ای  بر مصرف غذاهای کامل و کم‌فراوری شده تاکید دارد از جمله غلات کامل، آجیل، دانه‌ها، میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، ماهی و روغن زیتون فوق‌بکر. همچنین شامل مقادیر متوسطی از مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات کم‌چرب است.


2-رژیم غذایی DASH | این رژیم غذایی به پیشگیری و درمان فشار خون بالا بسیار کمک می‌کند و خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. تمرکز این رژیم غذایی بر غلات کامل، میوه‌ها، سبزیجات، لبنیات و گوشت‌های کم‌چرب و در عین حال محدود کردن مصرف گوشت قرمز، غلات تصفیه ‌شده و قندهای افزوده شده است.


3-رژیم فلکسترین یا انعطاف‌پذیر | این رژیم غذایی  یک الگوی غذایی است که بر مصرف غذاهای گیاهی تمرکز دارد، اما مصرف مقادیر متوسطی از گوشت، ماهی، لبنیات و دیگر محصولات حیوانی را مجاز می‌کند. این رژیم غذایی شما را تشویق می‌کند که پروتئین خود را بیشتر از غذاهای گیاهی دریافت کنید.


4-رژیم غذایی TLC  یا «رژیم تغییر درمانی شیوه زندگی»| این رژیم غذایی برای کمک به کاهش خطر بیماری قلبی و سکته مغزی و افزایش کلسترول خوب یا HDL پیشنهاد شده است. در این رژیم حداقل ۳۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​در روز پیشنهاد می‌شود به علاوه دریافت کالری روزانه از چربی‌های مفید، محدود کردن چربی اشباع ‌شده، خوردن فیبر، روغن سویا، روغن ذرت و شکلات تیره در این رژیم توصیه می شود.


5-رژیم کم‌ کربوهیدرات | در این رژیم مصرف غذاهایی مانند نان، غلات، ماکارونی، سیب‌زمینی، تنقلات و نوشیدنی‌های شیرین محدود می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم‌های کم ‌کربوهیدرات می‌تواند برخی عوامل خطر بیماری قلبی را کاهش دهد از جمله اضافه وزن، چاقی و سطوح بالای تری‌گلیسیرید و فشار خون. رژیم‌های کم ‌کربوهیدرات باید حاوی مقادیر کافی فیبر از غذاهای گیاهی مانند سبزیجات باشد و بر مصرف چربی‌های سالم مانند آووکادو، آجیل، دانه‌ها، روغن‌های گیاهی و ماهی‌های غنی از امگا ۳ تاکید کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha