پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 335939

سلامت نیوز:عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بیماریابی فعال و انجام آزمایش تشخیص ویروس کووید۱۹، گام‌های ارزشمند برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا است.

قطع زنجیره انتقال کرونا با بیماریابی فعال

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،حمید سوری‌ اپیدمیولوژیست  مهم ترین کاربرد تست انبوه تشخیص کرونا را پیشگیری از ابتلا به بیماری دانست و افزود: پیش بینی از شدت اوج ویروس کرونا، شناسایی کانون های ابتلا و برقراری محدودیت های هوشمند از جمله مزیت های بیماریابی فعال است.

وی اظهار داشت: واکنش سریع برای جلوگیری از انتقال ویروس و کاهش هزینه های مقابله با اپیدمی از دیگر مزیت های این موضوع است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر لزوم گسترش بیماری یابی در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: نتایج تحقیقات نشان می دهد آزمایش تشخیص کرونا و بیماریابی فعال تنها یک درصد هزینه های این بیماری را به خود اختصاص می دهد البته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید این هزینه را از سرجمع بودجه های اختصاص یافته به کرونا پراخت کند.

الگوی مدیریت اپیدمی باید متناسب شرایط امیکرون باید اصلاح شود

سوری با طرح این سوال که چرا باید تست انبوه و بیماریابی فعال داشته باشیم؟، گفت: این موضوع علاوه بر پیشگیری از بیماری کرونا، از بروز مشکلات برای مردم مانند کسب و کار جلوگیری می کند. با اقدام مناسب در این زمینه نیازی نیست شهر را تعطیل یا قرنطینه کنیم و با اعمال محدودیت های هوشمند می توان از شیوع بیماری کرونا جلوگیری کرد.

وی افزود: الگوهای مدیریت همه گیری کرونا در شرایط کنونی باید متناسب با شرایط امیکرون اصلاح کنیم.

این اپیدمیولوژیست تاکید کرد: همان سیاست هایی که برای کنترل سویه هایی مانند دلتا به کار گرفتیم، در سویه امیکرون یا موثر نیست یا اجرای آن منطقی نیست.

سوری تصریح کرد: قرنطینه شهر یا تعطیلی در دوران کرونا از جمله سیاست هایی که در شرایط فعلی منطقی نیست و باید از محدودیت های هوشمند استفاده  شود، به طور مثال اگر قرار است درمورد تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تصمیم گیری شود نباید همه آنها را به یکباره تعطیل کنیم ، به عبارتی باید ارزیابی خطر باید انجام شود.

وی  ادامه داد: باید متناسب با سطح خطر و موج هایی که در هر منطقه به دلیل ابتلا به بیماری کرونا به وجود می آید درباره همان منطقه، مداخلات جدی تری انجام شود.

 براساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۴ هزار و ۲۳۸ نفر رسید و ۱۶ هزار و ۳۱۰ نفر نیز بیماران جدید شناسایی شده اند.

تاکنون ۶۱ میلیون و  ۷۷۰ هزار ۱۳۸ نفر دُز اول،  ۵۴ میلیون و ۸۹۷ هزار و  ۵۹۴ نفر دُز دوم و ۲۱ میلیون و ۶۸۹ هزار و  ۶۵۵ نفر دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به  ۱۳۸میلیون و  ۳۵۷ هزار و  ۳۸۷ دُز رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha