شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 336035

سلامت نیوز: لاغری شکم و از بین بردن چربی های این ناحیه یکی از دغدغه های ذهنی همه ماست که در این مطلب به چند روش ساده اشاره می کنیم که به شما در فرایند لاغری شکم کمک خواهند کرد.

سریع ترین روش ها برای لاغری شکم تا سال نو

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، تقریبا همه ما به دنبال لاغری شکم هستیم، اما رسیدن به اندام مناسب و شکمی صاف کار سختی است و نیاز به تلاش زیادی دارد. خبر خوب اینکه برای آب کردن سریع شکم لازم نیست ورزش های سخت و طاقت فرسا انجام دهید، ظهور فناوری های نوین و روش های نوین غیر تهاجمی جدید نه تنها در لاغر کردن شکم بسیار موثر هستند بلکه این فرایند در مدت کوتاهی اتفاق می افتد.

در نظر داشته باشید که لاغر کردن شکم علاوه بر تناسب اندام به حفظ سلامت جسمی نیز کمک می کند، چربی ذخیره شده در اطراف شکم خطر بروز بیماری های قلبی، فشار خون بالا و سکته مغزی را افزایش می دهد، اما چربی اطراف باسن و ران به اندازه چربی دور شکم خطرناک نیست.

چربی های اضافه اطراف شکم در اعماق ارگان های مهم شکم قرار گرفته اند و بر روی هورمون ها و مواد شیمیایی داخلی و موثر بر سلامت ما، تاثیر می گذارند، اما در کنار استفاده از دستگاه های لاغری مانند اسلیم فیت، ترک برخی عادت ها و تغییر در رژیم غذایی تا حد زیادی به رفع این مشکل کمک می کنند، به عنوان مثال پس از لاغری رژیم های غذایی محبوبی مانند رژیم میوه و رژیم کتوژنیک به حفظ اندام و وزن مورد نظر کمک می کنند. در ادامه به روش های دیگری برای لاغری شکم اشاره می کنیم.

1. استرس خود را کم کنید

استرس باعث افزایش هورمون کورتیزول در مغز می شود که تجمع و ذخیره چربی در ناحیه شکم را به دنبال دارد. بنابراین اولین و ساده ترین روش برای لاغری شکم کاهش استرس است. تمرینات یوگا و تنفس عمیق با فعال کردن سیستم عصبی پاراسمپاتیک به کاهش استرس کمک می کنند.


2. برای لاغری شکم پروبیوتیک بخورید

خوردن غذاهای حاوی پروبیوتیک به کاهش نفخ شکم ناشی از بالا بودن فلور بد در روده کمک می کند و یک روش موثر برای لاغری شکم محسوب می شود. لبنیات حاوی پروبیوتیک مصرف کنید که به کاهش مشکلات گوارشی کمک می کنند.


3. نوشیدنی های گاز دار را از رژیم خود حذف کنید

اگر برای لاغر شدن شکم تلاش می کنید، بهتر است از نوشیدنی های الکلی اجتناب کنید. نوشیدن الکل زیاد، به ویژه در هنگام شب، منجر به نفخ شکم می شود. نوشیدنی های دیگری که منجر به نفخ می شوند، عبارتند از: قهوه و نوشابه های گاز دار.

4. وعده های غذایی را نادیده نگیرید

برای بهبود سوخت و ساز بدن لازم است هر 3 تا 4 ساعت چیزی بخورید و همچنین زمانی را به خوردن صبحانه اختصاص دهید. بررسی ها نشان داده اند افرادی که صبحانه نمی خورند، در طول روز بیشتر احساس گرسنگی می کنند، در حالیکه صبحانه خوردن و داشتن میان وعده سالم به سیر ماندن در طول روز کمک کرده و به سوزاندن کالری بیشتر کمک می کند. میان وعده سالم میان وعده ای است که حاوی مقدار زیادی فیبر، کربوهیدرات پیچیده  و پروتئین باشد.

5. مایعات زیاد بنوشید

کم شدن آب بدن باعث می شود چربی بیشتری در قسمت میانی بدن تجمع پیدا کند، بنابراین در طول روز مقدار زیادی آب یا سایر مایعات سالم و بدون قند بنوشید.

6. مواد غذایی و سبزیجات حاوی آب مصرف کنید

میوه ها و سبزیجاتی که دارای سطح بالای آب هستند، می توانند کمک کنند سریعتر احساس سیری کنید و گزینه های مناسبی برای لاغری شکم هستند. توصیه می کنیم سالاد و سبزیجات بیشتر بخورید. خیار، کدو و کرفس از آن دسته سبزیجاتی هستند که سرشار از فیبر و آب می باشند.

7. آجیل یک میان وعده سالم

تحقیقات انجام شده بر روی مصرف آجیل ها، به وجود نوعی ارتباط بین لاغری شکم و خوردن آجیل رسیده اند. آجیل ها سرشار از چربی های تک غیر اشباع هستند که نسبت به سایر میان وعده ها انتخاب مناسب تری محسوب می شوند. اگر آجیل ها را به عنوان میان وعده انتخاب می کنید، حتما نوع بدون نمک آن ها را بخورید، چرا که نمک باعث تجمع آب در بدن و نفخ شکم می شود.

8. برای لاغری سریع شکم آهسته غذا بخورید

قبل از بلعیدن هر لقمه غذا، حداقل 10 بار لقمه خود را بجوید. وقتی غذا را نجویده می بلعید، معده و روده برای تجزیه غذا مجبور به کار بیشتر هستند که این امر منجر به تولید گاز و همچنین سو هاضمه می شود. به علاوه سریع غذا خوردن احتمال بلعیدن گاز را افزایش می دهد.

9. برای لاغر شدن شکم آدامس را کنار بگذارید

جویدن آدامس باعث بلع بیشتر هوا می شود . لاغری شکم و پهلو را سخت می کند. اگر به فکر خوشبو شدن دهان خود هستید، می توانید نعنا بخورید و یا نعنا را به آب نوشیدنی خود بیفزایید.

10. پیاده روی کنید

اگر به هر دلیلی باشگاه نمی روید و یا ورزش نمی کنید، 30 دقیقه در روز را به پیاده روی اختصاص دهید. پیاده روی یک روش ساده برای افزایش متابولیسم است که به لاغری شکم کمک می کند. 30 دقیقه پیاده روی مداوم و بدون وقفه به چربی سوزی کمک بسیاری می کند.

در کنار تمام روش های نام برده برای از بین بردن چربی شکم، روش های غیر تهاجمی علاوه بر اثربخشی، شما را زودتر به نتیجه دلخواه می رسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha