سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲

سلامت نیوز:دانشمندان آمریکایی سرنخ‌هایی را در ذهن پیدا کرده اند که می‌تواند علت پرخوری افراد به هنگام درد کشیدن را توضیح دهد.

علت پرخوری افراد به هنگام احساس درد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ساینس دیلی، محققان دانشگاه روچستر در ایالت نیویورک آمریکا سرنخ هایی جدید را پیدا کرده اند که می تواند علت پرخوری افراد به هنگام احساس درد را مشخص کند.

بر پایه این گزارش، مدت ها است که وجود ارتباطی میان درد و غذا خوردن مشخص شده است؛ به طوری که افرادی که از بیماری های مزمن رنج می برند، اغلب از لحاظ وزنی نیز دچار مشکل هستند.

حال محققان موسسه دل مونته در دانشگاه روچستر آمریکا در پژوهشی جدید دریافته اند مداری عصبی در مغز که مسئول انگیزه و لذت است؛ در زمانی که فرد درد را تجربه می کند، تحت تاثیر قرار می گیرد.

پل گها (Paul Geha) دکترای پزشکی و پژوهشگر ارشد در این تحقیقات که نتایج آن در مجله علمی پلاس وان منتشر شده است؛ در خصوص تاثیری که این مدار مغزی به هنگام درد دریافت می کند، گفت: این تغییر می تواند سبب افزایش چاقی شود. یافته ها ممکن است مکانیسم‌های فیزیولوژیکی جدیدی را آشکار کنند که درد مزمن را با تغییر در عادات غذایی افراد مرتبط می‌سازد.

لذت بردن از غذا از این مسئله ناشی می شود که چطور مغز ما به آنچه می خوریم، واکنش نشان می دهد. در این پژوهش، محققان به بررسی واکنش مغز به قند و چربی پرداختند.

محققان با استفاده از دسر ژلاتینی و پودینگ، قند، چربی و بافت غذاها را تغییر دادند. آن ها دریافتند هیچ یک از بیماران با شکر رفتار غذاییشان تغییر نکرد؛ اما با چربی تجربه تغییر رفتار غذایی را داشتند.

پل گها گفت: این یافته ها نشان می دهند چاقی بیماران مبتلا به درد مزمن، ممکن است به علت عدم تحرک نباشد؛ بلکه ممکن است به این علت باشد که آن ها شیوه خوردن خود را تغییر داده اند.

ترجمه از باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha