جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 336592

سلامت نیوز: کارشناسان نسبت به ادامه علائم ابتلا به سویه امیکرون پس از بهبودی از آن هشدار دادند.

علائم رایج امیکرون بعد از بهبودی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد خستگی، مه مغزی، ناراحتی قلبی، تنگی نفس، مشکلات خواب تا بدن درد، علائم رایجی هستند که پس از ابتلا به کووید برای مدت طولانی در افراد در همه گروه های سنی از جمله کودکان و سالمندان مشاهده می‌شود.

کارشناسان تاکید می‌کنند، باید مراقب این علائم رایج در بازماندگان کووید بود. «کووید طولانی» چند هفته پس از ابتلا به «کووید ۱۹» تشخیص داده می‌شود؛ یعنی زمانی که بیمار با وجود داشتن نشانه‌های بهبودی، همچنان برخی علائم این بیماری را دارد. به گفته ماریا ون کرخوف، از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت اثرات بلندمدت کووید معمولاً حدود ۹۰ روز پس از از بین رفتن علائم عفونت اولیه ظاهر می‌شود.

تحقیقات نیز نشان داده که بیش از یک سوم از افرادی که سابق ابتلا به کرونا را داشته‌اند، پس از گذشت بهبودی برخی از علائم کووید طولانی را نشان داده‌اند.

در حالی که سویه امیکرون نسبتاً خفیف‌تر از انواع قبلی نامیده می‌شود، برخی از علائم پس از کووید ممکن است برای هفته‌ها باقی بماند و اکنون در افراد در همه گروه‌های سنی، به‌ویژه آنهایی که ایمنی پایینی دارند، مشاهده می‌شود.

رئیس دادگستری هند، اخیرا سویه امیکرون را قاتل خاموش نامیده است. اگرچه همه گروه‌های سنی ممکن است به اومیکرون مبتلا شوند، اما شدت بیماری در افراد مسن بالای ۶۰ سال بیشتر است.

سانتوش جاها، متخصص ریه و متخصص مراقبت های ویژه می‌گوید: «افراد مبتلا به بیماری‌های همراه مانند دیابت، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی، بیماری مزمن کلیوی، گروه سنی مسن، بیماران سرطانی، بیمارانی که از داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی استفاده می‌کنند، مستعد ابتلا به بیماری شدید پس از ابتلا به نوع امیکرون کرونا هستند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha