سلامت نیوز:متخصص ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، گفت: اگر در کودک خود اختلاف طول اندام مشاهده می‌کنید، برای مثال اگر زمانی که از روبرو نگاه می‌کنید یک دست پایین‌تر از دست روبرو است و یا هرگونه شکی نسبت به عدم تقارن اندام‌ها دارید فورا کودک را برای معاینات تخصصی‌تر نزد پزشک متخصص ببرید.

انحراف ستون فقرات را از همان کودکی درمان کنید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر حسن براتی با اشاره به این که ستون فقرات تمامی افراد در حالت عادی دارای قسمت‌هایی به سمت داخل و بیرون است اظهار کرد: در مواردی ستون فقرات دچار چرخش و انحراف‌های غیرطبیعی می‌شود و در جهت غیرطبیعی قوس پیدا می‌کند که به این عارضه اسکولیوز یا انحراف ستون فقرات گفته می‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که انحراف در ستون فقرات معمولا از بدو تولد آغاز می‌شود، اظهار کرد: به تدریج اگر چنانچه این موضوع بررسی و کنترل نشود، شدت آن بیشتر خواهد شد.

متخصص ارتوپدی دانشگاه با بیان اینکه در برخی موارد علیرغم تشخیص بدو تولد به بیماری انحراف‌های ستون فقرات درمان‌ها چندان اثربخش نیست، خاطرنشان کرد: در این موارد درمان‌های اصلاحی با کمک جراحی انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر این موضوع که غالبا عارضه انحراف در ستون فقرات با روش‌های مداخلاتی درمان می شود خاطرنشان کرد: اسکولیوز یا انحراف ستون فقرات معمولا یک بیماری از بدو تولد و غیرقابل پیشگیری است، اما نکته اینجاست که با کمک درمان‌های به موقع می‌توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد و نیاز به انجام اعمال جراحی را به حداقل رساند.

انحراف ستون فقرات عارضه‌ای قابل اصلاح و در بیشتر موارد درمان پذیر

این عضو هیئت علمی دانشگاه با تاکید بر این که انحراف ستون فقرات قابل اصلاح و در بیشتر موارد درمان پذیر است، گفت: در موارد محدودی نیز عارضه اسکولیوز ضمن شکستگی استخوان و یا آسیب رباط‌ها ممکن است ایجاد شود.

عوارض جبران ناپذیری به دنبال تاخیر در شناسایی اسکولیوز

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، این متخصص ارتوپدی دانشگاه هشدارد داد: تاخیر در شناسایی و درمان عارضه اسکولیوز می‌تواند عوارض جدی و جبران ناپذیری برای کودکان داشته باشد.

وی در خاتمه از ارایه خدمات تخصصی ستوان فقرات در مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی خبر داد و تاکید کرد: اساتید، تجهیزات و خدمات فوق تخصصی که در مراکز دانشگاه انجام می شود در سطح کشور و منطقه منحصر به فرد و کم نظیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha