سلامت نیوز:کلسترول بالا، از بیماری‌های رایجی است که باید مطالبی را در خصوص آن بدانید.

آنچه پزشکان دوست دارند مردم درباره کلسترول بالا بدانند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کلسترول بالا یک بیماری رایج در آمریکا به شمار می‌رود؛ به طوری که طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) نزدیک به ۹۴ میلیون بزرگسال بالای ۲۰ سال در این کشور دارای کلسترول بالای لب مرز هستند.

با این حال، از آن جایی که این بیماری اغلب بدون علائم ظاهر می‌شود، بسیاری از افراد تا پیش از مراجعه به دکتر، از این مسئله که کلسترولشان بالا است، آگاه نیستند.

کیت کرلی (Kate Kirley) پزشک خانواده و مدیر بخش پیشگیری از بیماری‌های مزمن در انجمن پزشکی آمریکا (AMA) اطلاعاتی را که او و همکارانش دوست دارند، بیماران در خصوص کلسترول بالا بدانند، ارائه داد.

کلسترول خوب و بد وجود دارد

دکتر کیت کرلی گفت: به طور کلی کلسترول برای بدن ما مهم است. ما از کلسترول برای انجام بسیاری از چیزها بهره می‌بریم. بدن ما چه کلسترول مصرف کنیم یا نکنیم، خود کلسترول تولید می‌کند و برای همین، کلسترول، برای برخی عملکردهای خاص داخل بدنمان خوب است.

برخی از انواع کلسترول وجود دارند که به شکلی بالقوه مفید و حفاظت کننده هستند. ما معمولا لیپوپروتئین پرچگالی یا همان HDL (کلسترول خوب) را به عنوان محافظی برای قلب و رگ‌های خونی در نظر می‌گیریم؛ زیرا کلسترول جذب شده و دوباره به کبد بازگردانده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha