یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 337475

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بهداشت نیوز، پاکسازی معده و کمک به رفع نفخ معده با کمک برخی از درمان های خانگی بیش از حد امکان پذیر است. در واقع، انجام این کار به یک عادت بسیار سالم تبدیل شده است، زیرا علاوه بر از بین بردن سموم، فرآیندهای گوارشی بهبود یافته و از اختلالاتی مانند یبوست جلوگیری می شود.

درمان های خانگی برای پاکسازی معده و رفع نفخ

سبک زندگی بی تحرک، مصرف بیش از حد غذاهای فرآوری شده، استرس و عوامل دیگر بر سلامتی تأثیر می گذارد و کیفیت زندگی را کاهش می دهد.

به عنوان مثال، آنها می توانند احساس سنگینی را افزایش دهند و شکم را بیش از حد معمول نفخ کرده به نظر برسانند. علاوه بر این، هضم غذا سنگین تر و گاهی دردناک می شود.

به همین دلیل است که اتخاذ و حفظ عادات سالم بسیار مهم است. در عین حال، روند فعلی در رژیم‌های سم‌زدایی توصیه می‌کند که از برخی درمان‌های خانگی استفاده کنیم تا تمام مزایایی که می‌توانند ارائه کنند را افزایش دهیم.

در زیر، چند درمان جالب را به اشتراک می‌گذاریم که علائم نفخ معده را کاهش می‌دهند و آن را تسکین می‌دهند و در عین حال پاکسازی آن را تحریک می‌کنند.

درمان های طبیعی برای تصفیه معده و رفع نفخ

1. دم کرده قاصدک و بابونه

دم کرده قاصدک با بابونه نوشیدنی مناسب برای تصفیه معده و رفع سنگینی است. اثر مدّر و ضد التهابی دارد و می تواند نفخ را تسکین دهد. علاوه بر این، مردم می گویند که می تواند به از بین بردن سموم کمک کند.

مواد لازم:

آب (1 فنجان یا 250 میلی لیتر)

1 قاشق چایخوری قاصدک (5 گرم)

1 قاشق چایخوری گل بابونه (5 گرم)

روش:

فنجان آب را گرم کنید و وقتی به جوش آمد، آن را از روی حرارت بردارید و سبزی ها را به مقدار مشخص شده اضافه کنید. بگذارید 5 تا 10 دقیقه دم بکشد و بنوشید. می توانید آن را تا سه بار در روز بنوشید.

2. آب کرفس و پیاز

این آب کرفس و پیاز غذایی است که می تواند به تصفیه معده و رفع نفخ به روشی طبیعی کمک کند. ترکیبی از دو ماده غذایی است که علاوه بر تامین مقدار مشخصی فیبر، چندین ماده مغذی ضروری برای سلامتی را فراهم می کند.

مواد لازم:

3 عدد پیاز

1 ساقه کرفس

1 پیمانه نمک

2 لیتر آب

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون (16 گرم)

روش:

ابتدا آب را در یک قابلمه بزرگ بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید.

در همین حین پیاز را پوست بگیرید و چند تکه کنید.

کرفس را خوب بشویید و ریز خرد کنید تا راحت تر بخورید.

وقتی آب شروع به جوشیدن کرد، سبزیجات، کمی نمک و روغن را اضافه کنید.

بگذارید 30 دقیقه بپزد و سپس مصرف کنید.

مصرف آن را سه بار در هفته تکرار کنید.

3. آب بذر کتان

آب بذر کتان نه تنها نوشیدنی مناسب برای مبارزه با یبوست و دفع سموم است، بلکه برای تصفیه معده و رفع سنگینی نیز مفید است. علاوه بر این، به دلیل محتوای دانه کتان، می‌تواند مقدار مشخصی اسیدهای چرب امگا 3، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها را فراهم کند.

عناصر:

1 قاشق غذاخوری بذر کتان (10 گرم)

1 لیوان آب (200 میلی لیتر)

روش:

قاشق غذاخوری بذر کتان را به یک لیوان آب اضافه کنید و بگذارید یک شب بماند.روز بعد، دانه ها را صاف کرده و سپس آب غلیظ شده را مصرف کنید. آن را برای هفت روز متوالی بنوشید. می توانید کمی آب لیمو نیز اضافه کنید.

4. آب گرم با لیمو



آب گرم با لیمو با معده خالی یکی از بهترین گزینه ها برای سم زدایی بدن و مبارزه با ناراحتی های گوارشی و همچنین برای تصفیه معده و رفع نفخ است. این به این دلیل است که لیمو دارای خواص قلیایی است که اسیدیته اضافی را از بین می برد و فعالیت میکروبیوتای روده را بهبود می بخشد.

مواد لازم:

آب 1 لیموی ارگانیک
1 لیوان آب (200 میلی لیتر)

روش

آب را تا دمای متوسط گرم کنید و آب لیمو را اضافه کنید.

هر روز صبح، اول صبح آن را بنوشید.

5. اسموتی برای تصفیه معده و رفع سنگینی



این اسموتی طبیعی دارای خواص ادرارآور، گوارشی و سم زدایی است زیرا ترکیبات اصلی آن حاوی مقدار مناسبی فیبر و مواد آنتی اکسیدانی است.

مواد لازم:

1 سیب
2 عدد هویج
2 عدد چوب کرفس
1 لیوان آب (200 میلی لیتر)

روش:

اول از همه، همه مواد را خوب بشویید و به چند قسمت تقسیم کنید تا راحت تر مخلوط شوندسپس همه چیز را در مخلوط کن بریزید، لیوان آب را اضافه کنید و چند دقیقه هم بزنید تا یک نوشیدنی همگن به دست آید.

آن را تازه درست شده سرو کنید و دو بار در روز مصرف کنید.

حداقل دو هفته پشت سر هم آن را مصرف کنید.

6. دم کرده پونه کوهی

دم کرده پونه کوهی قبل از رفتن به رختخواب یک درمان خانگی دیگر برای پاکسازی معده و رفع سنگینی است. اگر می خواهید از فواید آن بهره ببرید، نوشیدنی زیر را تهیه کنید

مواد لازم:

پونه کوهی (1 قاشق چایخوری یا 5 گرم)

1 فنجان آب (250 میلی لیتر)

روش:

یک قاشق غذاخوری پونه کوهی را به یک فنجان آب در حال جوش اضافه کنید و بگذارید 10 دقیقه دم بکشد.پس از این مدت، آن را صاف کرده و مصرف کنید.همین دوز را به مدت یک هفته تکرار کنید.

برای تکمیل اثرات این درمان ها و اطمینان از سلامت گوارشی، فراموش نکنید که مقدار زیادی از غذاهای غنی از فیبر را در رژیم غذایی خود بگنجانید. با این اقدامات، تصفیه معده و رفع سنگینی عادتی خواهد بود که بدن شما به راحتی آن را انجام می دهد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha