به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، به گفته محققان، زندگی در یک محله پر سر و صدا نه تنها ممکن است در خواب شما اختلال ایجاد کند، بلکه می تواند احتمال حمله قلبی را نیز افزایش دهد.

زندگی در محله شلوغ ریسک حمله قلبی را افزایش می دهد

به گزارش مدیسن نت، محققان دانشکده پزشکی راتگرز رابرت وود جانسون در نیوجرزی به این نتیجه رسیدند که در بین شرکت کندگان، از هر ۲۰ حمله قلبی ۱ مورد با سر و صدای بزرگراه‌ها، قطارها و ترافیک هوایی مرتبط است.

به گفته محققان، سر و صدا می‌تواند باعث استرس مزمن، مشکلات خواب و شرایطی مانند اضطراب و افسردگی شود که می‌تواند بر سلامت قلب تأثیر بگذارد.

محققان در این مطالعه، سوابق نزدیک به ۱۶۰۰۰ ساکن نیوجرزی را که در سال ۲۰۱۸ به دلیل حمله قلبی در بیمارستان بستری شده بودند همراه با داده‌های ایالتی در مورد میانگین صدای حمل و نقل روزانه در محله‌هایشان بررسی کردند.

نویسندگان مطالعه تشخیص دادند که ۵ درصد از حملات قلبی ناشی از میزان بالای سر و صدای حمل و نقل است که به طور متوسط ۶۵ دسی بل یا بیشتر در طول روز تعریف می‌شود. سطح صدای ۶۵ دسی بل شبیه به مکالمه با صدای بلند یا خنده است.

نتایج نشان داد نرخ حمله قلبی در مکان‌هایی که در معرض صدای حمل‌ونقل زیاد قرار دارند، ۷۲ درصد بیشتر از مناطقی بود که سر و صدای کمتری داشتند: ۳,۳۳۶ در مقابل ۱,۹۳۸ حمله قلبی در هر ۱۰۰ هزار نفر.

زندگی در نزدیکی جاده‌ها و سایر زیرساخت‌های حمل و نقل همچنین به معنای قرار گرفتن بیشتر در معرض اگزوز وسایل نقلیه و سایر اشکال آلودگی هوا است که با نرخ بالاتر بیماری قلبی مرتبط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha