با وجود دستور سید ابراهیم رییسی برای توقف عملیات ساخت پتروشیمی میانکاله، خبرهای رسیده حکایت از این دارند که این عملیات همچنان در مرتع 90 هکتاری حسین آباد ادامه دارد.

زیر پا گذاشتن دستور رییس جمهور توسط دست اندرکاران پتروشیمی میانکاله

یک فعال محیط زیست که نخواست نامش فاش شود در اینباره به سلامت نیوز گفت:« صبح امروز در حالی که ما خبر دستور رییس جمهور برای توقف عملیات را شنیده بودیم به منطقه سر زدیم؛ اما با کمال تاسف آنها نه تنها عملیات را متوقف نکرده اند بلکه با سرعت بیشتری در حال پیشروی هستند.»

او افزود:« حراست پتروشیمی با دیدن بچه های ما واکنش نشان داده و از ما خواستند که از منطقه دور شویم. انگار نه انگار که دستور توقف صادر شده است.»

این کنشگر محیط زیست همچنین گفت:« ساخت وساز پتروشیمی میانکاله ادامه دارد و تمام خاک منطقه را دارند زیر ورو می کنند. آن منطقه مرتع است و ارزش مرتع در میزان پوشش گیاهی آن است. اگر عملیات با این شکل ادامه داشته باشد این مرتع ارزش خود را از دست خواهد داد و نابود خواهد شد.»

طرح پتروشیمی میانکاله" در دولت دوازدهم و در جلسه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ به پیشنهاد وزارت نفت و با ادعای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رفع نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی، ایجاد اشتغال پایدار و با رویکرد آمایش سرزمینی از طریق اجرای طرح‌های پیشبران صنعت پتروشیمی، و نیز با تأکید بر تکمیل زنجیره ارزش متانول - پروپیلن به استناد اصل 138 قانون اساسی، مصوب شد. پس از آن مصوبه فوق با مخالفت کارشناسان و کنشگران محیط زیست مواجه و عملیات احداث آن متوقف شد؛ اما با تشکیل دولت سیزدهم بار دیگر توسط متقاضی، در دستور کار قرار گرفت و با استفاده از لابی ها در سفر اسفندماه سیدابراهیم رییسی به مازندران، بدون مجوز محیط زیست کلنگ خورد و در یک مرتع 90 هکتاری به نام حسین آباد که از سوی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به طور غیرقانونی به متقاضی پتروشیمی واگذار شده اجرایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha