چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 338134

سفیدی دندان ها در دنیای امروزه، برای همه افراد موضوع مهمی به شمار می رود زیرا در بین مردم این عقیده وجود دارد که دندانِ سفید، نشانه ای از اهمیت دادن افراد به بهداشت و سلامت خود می باشد. همچنین افراد مشهور و معروف نقش پررنگی برای همه مردم دارند و به گونه ای الگوی خیلی از آنها محسوب می شوند که این افراد نیز همواره دندان های سفید خود را به نمایش می گذارند.

انواع روشهای سفید کردن دندان ها

با توجه به علاقه و نیاز مردم، محصولات و سیستم های بسیاری برای سفید کردن دندان به وجود آمده است؛ از جمله خمیردندان های سفید کننده، ژل های دندانی بدون نسخه، محصولات شست و شو دهنده و خدمات دندانپزشکی که می توانید برای سفید کردن دندان ها بهره بگیرید. سفید کردن دندان برای افرادی که دندان های سالم و بدون ترمیم دارند ( بدون پر کردگی ) بسیار ساده و ایده آل است. در بین رنگهای متفاوتی که دندان می تواند به خودش بگیرد، دندان های زرد شده بهترین پاسخ را به سفید کردن می دهند.

سفید کننده های دندانی

مردم همواره به دنبال راهی برای سفید کردن دندان هایشان در خانه بوده اند و امروزه راه های بسیار زیادی را نسبت به گذشته پیش روی خود دارند. آنها می توانند از ژل های سفید کننده،‌ خمیردندان ها، دهانشویه ها و حتی انواع مختلفی از آدامس ها برای سفید کردن دندان هایشان استفاده کنند. اگر تصمیم دارید دندان های خود را در خانه سفید کنید، حتما با دندانپزشک خود مشورت کنید مخصوصا اگر دندان های شما دارای ویژگی های زیر می باشد :

  • دندان ها و لثه های حساس
  • دندان های ترمیم شده
  • لکه های بسیار تیره بر روی دندان یا یک دندان که به طور کل تیره شده است
  • دندان های پر کرده
  • تاج های دندان آسیب دیده و ترمیم شده

روش های سفید کردن دندان ها در خانه

بسیاری از مردم جزو طرفدارهای پر و پا قرص سفید کردن دندان هایشان در خانه می باشند و عده ای نیز برای کمتر کردن هزینه های خود، ترجیح می دهند دندان هایشان را بدون کمک دندانپزشک سفید کنند. روش های بسیاری وجود دارند که می توان به کمک آنها رنگ دندان ها را تا حدود ۱ الی ۲ درجه سفید تر کرد اما برای تغییر رنگ بیش از میزان گفته شده، حتما باید با دندانپزشک مشورت شود. برخی از بهترین و موثرترین روش های سفید کردن دندان ها در خانه، شامل موارد زیر می باشد:

استفاده از خمیر دندان های سفید کننده

می توان گفت که تقریبا همه خمیردندان ها لکه های سطحی به وجود آمده بر روی دندان ها را از بین می برند زیرا حاوی مواد ساینده ملایم هستند؛ اما خمیردندان های مخصوص سفید کننده،‌ حاوی پولیش ملایم و مواد شیمیایی هستند که اثر بخشی بیشتری برای از بین بردن لکه های روی دندان دارند. این خمیر دندان ها تنها لکه های سطحی را از بین می برند و هیچگونه سفید کننده ای را در خودشان ندارند. محصولات دندانی که حاوی سفید کننده باشند، رنگ دندان ها را از عمق، روشن می کنند. خمیردندان های روشن کننده می توانند رنگ دندان را نهایتا تا ۱ درجه روشن تر کنند در حالی که مواد حاوی سفید کننده که در دندانپزشکی استفاده می شوند و توسط دندانپزشک باید تجویز شوند، توانایی روشن کردن دندان ها از ۳ تا ۸ درجه را دارا است.

استفاده از ژل های سفید کننده بدون نسخه

ژل های سفید کننده، ژل های بی رنگ و شفافی هستند که مبتنی بر پراکسید (Peroxide) می باشند. این ژل ها توسط یک برس کوچک مستقیما بر روی دندان ها اعمال می شوند. با توجه به میزان پراکسید موجود در ژل نحوه و زمان استفاده از محصول متفاوت خواهد بود و دستورالعمل مصرف آن بر روی محصول نوشته می شود. نتایج اولیه استفاده از محصول، پس از چند روز اول، قابل مشاهده می باشد و پس از استفاده از آن و تکمیل کردن دوره مصرف، نتایج نهایی تا ۴ ماه ماندگار است. به طور معمول یک دوره کامل برای استفاده از محصول، بین ۱۰ تا ۱۴ روز می باشد که باید یک یا دوبار در روز از آن استفاده شود؛ البته این مورد هم به محصول تهیه شده بستگی دارد. شما می توانید برای تهیه این محصول با دندانپزشک خود مشورت نموده و از داروخانه های سطح شهر آن را خریداری فرمایید.

استفاده از شستشو دهنده های سفید کننده

این محصولات به نسبت بقیه، کمی جدیدتر هستند و به تازگی به بازار معرفی شده اند. مانند انواع دیگر دهانشویه ها، نفس را تازه می کنند و در کاهش بوی بد دهان موثر هستند. آنها همچنین پلاک های دهانی و بیماری های لثه را کاهش می دهند. به طور معمول ۱۲ هفته طول می کشد تا نتایج استفاده از این محصول قابل مشاهده باشد. فقط دوبار در روز پس از مسواک زدن به مدت ۳۰ الی ۶۰ ثانیه باید این مواد را در دهان خود بچرخانید. از آنجا که شست و شو دهنده های سفید کننده به نسبت بقیه موارد، مدت زمان کمتری را با دندان ها در تماس است (دو دقیقه در روز)، ‌ممکن است تاثیر کمتری نیز به جا بگذارد.

روش های سفید کردن دندان به کمک دندانپزشک

سفید کردن دندان ها در مطب،‌ جزو سریع ترین و موثرترین راه های موجود برای رسیدن به سفیدی مورد نظر می باشد. همچنین انجام روش های تغییر رنگ دندانی، زیر نظر خود دندانپزشک انجام خواهد شد که یک امتیاز بسیار بزرگ و مهم می باشد. حضور دندانپزشک، کمک می کند تا در صورت بروز هرگونه مشکل، در اولین فرصت، رفع و رسیدگی شود و آسیب چندانی به دندان های اصلی افراد وارد نشود. همچنین انجام شدن این کار توسط متخصص،‌ در انتها نتیجه رضایت بخش تری را به همراه خود می آورد.

بلیچینگ دندان

انجام بلیچینگ در کلینیک دندانپزشکی،‌ جزو یکی از سریع ترین راه ها برای سفید کردن دندان ها می باشد. با انجام بلیچینگ در مطب،‌ مواد سفید کننده مستقیما بر روی دندان ها اعمال می شود. این محصولات را می توان در ترکیب با حرارت، نور مخصوص یا لیزر استفاده کرد. نتیجه استفاده از این روش، پس از اتمام جلسه که بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه زمان بر است، مشخص می شود. اما برای دستیابی به سفیدی بیشتر و واضح تر، باید چند جلسه ملاقات با دندانپزشک خود، رزرو نمایید.

کامپوزیت دندان

این روش برای دندان های آسیب دیده استفاده می شود که پس از ترمیم آسیب های وارد شده با استفاده از مواد مخصوص کامپوزیت، طبق رنگ دلخواه مراجع، می توان از انواع مختلف آن استفاده کرد. این مواد بر روی دندان های اصلی شما قرار می گیرند و به نوعی آنها را می پوشانند. کامپوزیت کردن دندان ها، درد بسیار کمی دارد و معمولا جزو گزینه های پیشنهادی دندانپزشک می باشد.

کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات کامپوزیت دندان

لمینت دندان

لمینت دندان ها جزو آسان ترین و سریع ترین روش ها، برای روشن کردن دندان ها می باشد. جنس این لمینت ها از نوع خاصی از سرامیک می باشد که نتیجه آن عمر طولانی و به نسبت بالای آن خواهد بود. همچنین لمینت ها دوام بیشتری دارند و رنگ خود را برای مدت بیشتری حفظ می کنند. لمینت ها، طیف رنگ مختلفی دارد که با توجه به سلیقه مراجع انتخاب می شوند و یکی دیگر از مزایای استفاده از لمینت ها، این است که در اتمام کار،‌ دندان های شما علاوه بر سفید شدن، مرتب و منظم خواهند شد و می توانند فاصله های بین دندان ها را بپوشانند.

کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات لمینت دندان

روکش دندان

روکش دندان ها، درواقع یک راه درمانی می باشد تا دندان ها را از کشیده شدن نجات دهد و جای تاج دندان از دست رفته را پر کند. این روش با وجود درمانی بودن آن،‌ می تواند به دندان شما شکل تازه ای ببخشد. این روکش ها به تناسب رنگ طبیعی دندان های شما انتخاب می شوند و ظاهر دندان شما را باز می گردانند.

جرمگیری دندان

جرمگیری دندان ها که توسط دندانپزشک عمومی نیز انجام می شود، با از بین بردن پلاک های دندانی که بر روی دندان و زیر لثه ها جمع شده اند باعث می شود که رنگ زرد تشکیل شده روی دندان ها از بین برود. این روش جزو کم هزینه ترین راه ها می باشد. انجام جرمگیری دندان معمولا با درد بسیار کمی همراه است که کاملا قابل تحمل می باشد اما در صورت زیاد شدن آن می توانید از دندانپزشک خود درخواست کنید تا برای شما از بی حسی استفاده کند.

حتی اگر قصد سفید کردن دندان هایتان در خانه را دارید، ابتدا یک جلسه ویزیت با دندانپزشک انجام دهید و نظر تخصصی ایشان را بپرسید؛ شاید دندان های شما تنها نیاز به پاکسازی و جرمگیری عمیق دارند تا سفیدی و درخشش گذشته خود را به دست آورند. همچنین می توانید از ایشان کمک بگیرید که کدام نوع از روش های سفید کردن دندان مناسب شما می باشد. در نظر داشته باشید که با افزایش سن، دندان ها نیز تیره تر خواهند شد و این امر کاملا طبیعی می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha