ما در ساعت اداری کم و بیش، روزی 8 ساعت روی صندلی اداری مینشینیم و اگر صندلی ما استاندارد و ارگونومی نباشد آسیب هایی در طولانی مدت به ستون فقرات ما وارد می شود که با توجه به نکاتی که در ادامه مطلب به شما گفته می شود می توانید از آسیب های جدی جلوگیری کنید.

8 ساعت نشستن روی صندلی باعث نابودی ستون فقرات می شود

قبل از اینکه به فکر جلوگیری از خطرات استفاده از یک صندلی غیر استاندارد باشید باید به قبل فکر کنید زمانی که برای خرید صندلی اقدام کردید، در آن زمان باید تحقیق می کردید و یک صندلی ارگونومی و سازگار با بدن انسان انتخاب می کردید. (هیچ گرانی بی حکمت نیست، هیچ ارزانی بی علت) اما صندلی ارگونومی به چه صندلی هایی گفته می شود؟ بسیاری از آدم ها طرز صحیح نشستن رو صندلی را بلد نیستند و ساعات زیادی را مجبورند روی صندلی بنشینند و این سهل انگاری باعث کمر درد، گردن درد و فشار آوردن روی ستون فقرات می شود صندلی ارگونومیک کاملا با فیزیک افراد ساخته می شود و باعث میشود اندام انسان به درستی روی صندلی قرار گیرد.

8 ساعت نشستن روی صندلی باعث نابودی ستون فقرات می شود

چگونه از آسیب های نشستن طولانی مدت جلوگیری کنیم

اگر صندلی شما ارگونومی هستش نیازی نیست اقدام خاصی انجام دهید اما اگر صندلی شما شرایط مطلوبی ندارد باید از زیر نشیمنی طبی استفاده کنید تا از بیماری هایی مثل کیست مویی و... جلوگیری شود این زیر نشیمنی ها به شکلی استاندارد طراحی شده است تا فشار را از روی استخوان بردارد و باعث می شود تا وزن بالاتنه به صورت مساوی در همه ی قسمت های نشیمنگاه تقسیم شود و این ویژگی ها باعث می شود تا به مهره های کمر فشار وارد نشود، پیشنهاد دیگر ما استفاده از پشتی طبی است که باعث می شود هنگام نشستن فرم بدن را به خود بگیرد و با حمایت از عضلات دو طرف کمر فشار روی مهره ها کم شود و از تعریق کمر جلوگیری میکند که دچار کلیه درد و کمر درد ناشی از تعریق نمیشود.

8 ساعت نشستن روی صندلی باعث نابودی ستون فقرات می شود

صندلی ارزان هم به جان ما آسیب وارد می کند هم مالمان

در مطالب بالا به شما صندلی استاندارد و ارگونومی توضیح داده شد و اگر شما از صندلی غیر ارگونومی استفاده می کنید هم راهکارهایی داده شد اما صندلی غیر استاندارد از حد معمول زود تر خراب می شود و نیاز به تعمیر صندلی پیدا می کند چرا؟ چونکه از قطعات نا مرغوب و کم کیفیت در ساخت آن استفاده شده و این صندلی ها معمولا بیشتر نیاز به تعمیر و تعویض قطعات دارند، با این توصیف ها اگر به فکر جایگزین کردن صندلیتان هستید باید بگویم با این قیمت های صندلی و بخصوص صندلی استاندارد بهتر است صندلی خودتان را به یک تعمیر کار صندلی اداری بسپارید تا به شما مشاوره دهد که صندلیتان ارزش تعمیر دارد و یا ارزش ندارد و بهتر است جایگزین شود، اگر تعمیر کار صندلی تشخیص داد که بهتر است صندلیتان را تعمیر کنید، به حرفش گوش دهید چون تعمیرات صندلی نسبت به جایگزین کردن صندلی از لحاظ مالی خیلی به صرفه است و شما می توانید با هزینه کم صندلی خود رو به حالت استاندارد و با قطعات استاندارد جایگزین کرده و از صندلیتان لذت ببرید

8 ساعت نشستن روی صندلی باعث نابودی ستون فقرات می شود

 با تقویت فوم و تعویض روکش صندلی از آسیب ها جلوگیری کنید

معمولا در صندلی های اداری از فوم سرد و گرم استفاده می شود اما صندلی های غیر استاندارد از اسفنج 30 و 20 کیلویی استفاده می شود که فوم، به نسبت ابر و اسفنج از طول عمر بالا تری برخوردار است و فوم از کیفیت بالاتری نسبت به اسفنج بهره می برد و به آسانی فشرده یا از حالت اولیه خارج نمی شود و مهم تر از عمر بالا و استحکام، فوم یک حالت طبی دارد که در دراز مدت با نشستن روی آن به بدن ما آسیبی وارد نمی کند.

 روکش صندلی اداری استاندارد، از چرم های با کیفیت و ضد تعریق استفاده می شود که باعث تعریق بدن نمی شود و به کلیه های فرد استفاده کننده از صندلی اسیب وارد نمی کند چرم های استفاده شده در صندلی های ارزان این خواصیت را ندارد. بهتر از صندلی هایی که  از چرم استفاده می کنند صندلی هایی با روکش های توری هستند که اجازه گردش هوا را بین بدن ما و محیط را می دهد صندلی های مشبک فضای آزاد و جریان هوای زیادی را به هوا می دهد در نتیجه به تنفس پوست کمک میکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha