نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کمبود ریشه‌ای امکانات درمانی در استان بوشهر، گفت: ثروتمندترین استان کشور کمترین تعداد تخت بیمارستانی را دارد.

ثروتمندترین استان کشور کمترین تعداد تخت بیمارستانی را دارد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر ابراهیم رضایی در نشست مشترک فراکسیون جنوب مجلس با وزیر بهداشت با تقدیر از سفر وزیر بهداشت به دشتستان و تشکر از تلاش کارکنان حوزه سلامت در استان بوشهر، اظهار کرد: استان بوشهر رتبه آخر را در تعداد تخت‌های بیمارستانی دارد و باید فکری به حال آن شود.

وی با اشاره به کمبود امکانات درمانی در استان بوشهر، عنوان کرد: استانی که ثروتمندترین استان در حوزه درآمد است در حوزه سلامت فقیرترین استان است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی یکی از مهمترین چالش‌های وزارت بهداشت را مشکلات بودجه‌ای و تامین مالی برای پروژه‌ها و برنامه ها دانست و افزود: باید به دنبال راه‌های جدید تامین منابع مالی بود و در این راستا می‌توان از ظرفیت خیرین سلامت، واگذاری اموال بلااستفاده یا امکانات سایر دستگاه‌ها استفاده کرد.

رضایی با اشاره به مطالبات و نارضایتی‌های کادر درمان، گفت: ماه‌هاست که بسیاری از کارکنان نظام سلامت از جمله پزشکان و پرستاران کارانه خود را دریافت نکرده‌اند که باید برای رفع این مشکل اقدام شود.

وزارت بهداشت نیروهای قراردادی و شرکتی را تعیین تکلیف کند

وی یکی دیگر از مشکلات اصلی وزارت بهداشت را تعیین تکلیف نشدن نیروهای قراردادی و شرکتی این دستگاه خواند و خاطرنشان کرد: بسیاری از نیروها و کارکنان بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور امنیت شغلی ندارند و تبدیل وضعیت نشده‌اند و ضرورت دارد که وزارت بهداشت با ارائه لایحه‌ای به هیأت دولت و در نهایت به مجلس آنها را تعیین تکلیف کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پر نشدن ظرفیت برخی رشته‌های دستیاری پزشکی را چالش‌زا خواند و تاکید کرد: ایجاد جذابیت برای رشته‌های تخصصی که ظرفیت آنها پر نمی‌شود باید مد نظر باشد.

رضایی با بیان اینکه این روزها مورد مراجعه دانشجویان پزشکی محصل در کشور اوکراین هستیم، ادامه داد: این دانشجویان پس از بازگشت به ایران وضعیت خوبی ندارند و باید مورد حمایت قرار گیرند و زمینه برای ادامه تحصیل آنها در داخل فراهم شود.

وی با یادآوری مشکلات تلخ ناشی از بحران کرونا در تابستان ۱۴۰۰ تاکید کرد: انتظار داریم نیازهای ابتدایی در بیمارستان‌ها تامین شود تا به مشکلات تابستان گذشته دچار نشویم.

اگر نمی‌توانید مسائل بزرگ را حل کنید حداقل مشکلات کوچک را حل کنید

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر بهداشت ادامه داد: انتظار داریم که اگر نمی‌توانید مسائل بزرگ را حل کنید حداقل مشکلات کوچک را حل کنید. برخی مراکز درمانی و بهداشتی به تجهیزات کوچکی نیاز دارند که بتوانند خدمات دهی مناسبی داشته باشند.

رضایی با برشمردن مشکلات دشتستان در حوزه سلامت، تصریح کرد: تکمیل بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان، ایجاد دانشکده داروسازی در دشتستان، آموزشی شدن بیمارستان شهید گنجی و رفع مشکلات آن، رفع کمبود نیروی انسانی متخصص، اختصاص تجهیزات مورد نیاز به مراکز بهداشتی و درمانی دشتستان، تامین آمبولانس، افتتاح کلینیک تخصصی برازجان، ساخت پایگاه اورژانس بین جاده‌ای، صدور مجوز بیمارستان شبانکاره و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در کلمه و آبپخش باید با جدیت دنبال شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha