دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹

مطالعه‌ای تازه نشان داده است بین گروه خونی و بروز بیماری‌های قلبی ارتباط وجود دارد.

ارتباط بیماری‌های قلبی با گروه خونی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،تعداد زیادی از مطالعات و تحقیقات پزشکی اخیراً بر روی گروه‌های خونی و ارتباط آن‌ها با ویژگی‌های فردی و سلامت عمومی متمرکز شده‌اند و در واقع به نتایج شگفت‌انگیزی رسیده‌اند که تایید می‌کند گروه خونی نقش عمده‌ای در سلامت عمومی ایفا می‌کند.

به گزارش hiamag، آخرین آن نشان داده است که صاحبان گروه‌های خونی خاص بیشتر از دیگران مستعد ابتلا به بیماری قلبی هستند.

گروه خونی و بیماری قلبی

بر اساس آن چه وب سایت cnet منتشر کرده، انجمن قلب آمریکا فاش کرده است که افراد دارای گروه خونی A، B یا نوع AB در مقایسه با افراد دارای نوع O، بیشتر در معرض حمله قلبی یا نارسایی قلبی هستند.

اگرچه افزایش خطر کم است (طبق یک مطالعه بزرگ، نوع A یا B خطر حمله قلبی ۸ ٪ و خطر نارسایی قلبی ۱۰ ٪ افزایش می‌یابد)؛ اما تفاوت در میزان لخته شدن خون بسیار بیشتر است.

جزئیات مطالعه

افرادی که در همان مطالعه گروه‌های خونی A و B داشتند، ۵۱ درصد بیشتر در معرض ترومبوز ورید عمقی و ۴۷ درصد بیشتر در معرض آمبولی ریه بودند. یک اختلال لخته شدن خون شدید که می‌تواند خطر نارسایی قلبی را نیز افزایش دهد.

دلیل این افزایش خطر ممکن است مربوط به التهابی باشد که در بدن افراد مبتلا به نوع A، نوع B یا نوع AB رخ می‌دهد.

پروتئین‌های گروه خونی A و B ممکن است باعث "انسداد" یا "ضخیم شدن" بیشتر در سیاهرگ‌ها و شریان‌ها شوند که در نتیجه خطر بیماری قلبی و لخته شدن خون را در مقایسه با افراد با گروه‌های خونی مختلف افزایش می‌دهد.

توجه: قبل از انجام یا دنبال کردن این روش درمانی، لطفاً با پزشک متخصص مشورت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha