رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درباره خبری مبنی بر اینکه میلیون ها دز واکسن داخلی کرونا در حال فاسد شدن است،خاطرنشان کرد:« واکسن ها دقیق پیش بینی، محاسبه و تدارک دیده شده اند. اگر مردم به موقع مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند هدر رفت واکسن به حداقل می‌رسد و اصلا چنین میزان هایی درست نیست.»

توضیح وزارت بهداشت درباره احتمال فاسد شدن واکسن های ایرانی کرونا

دکتر محسن زهرایی در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز، گفت:«برنامه واکسیناسیون نوبت های اول، دوم و سوم ادامه دارد و با توجه به تاریخ مصرف واکسن های موجود در وزارت بهداشت، پاسخگوی نیاز ماه های آتی خواهد بود. در حال حاضر ۱۴ میلیون نفر نوبت اول، ۶ میلیون نفر نوبت دوم و ۲۶ میلیون نفر نوبت سوم را دریافت نکرده اند.»


وی در ادامه درباره برنامه وزارت بهداشت برای پیش خرید واکسن های داخلی کرونا، گفت:«حسب میزان استقبال جامعه از واکسیناسیون و نیاز به مقادیر بیشتر نسبت به خرید تعداد دوزهای بیشتر واکسن اقدام خواهد شد. تغییرات سویه های ویروس و بالطبع تغییرات در برنامه واکسیناسیون و نیاز به دوز اضافی در حال حاضر نامشخص است لذا شرایط بیماری در جهان بدقت رصد می شود تا در خصوص واکسیناسیون بتوان سیاستگزاری متناسب انجام داد.»


وی درباره خبری مبنی بر اینکه میلیون ها دز واکسن داخلی کرونا در حال فاسد شدن است،خاطرنشان کرد:« واکسن ها دقیق پیش بینی، محاسبه و تدارک دیده شده اند. اگر مردم به موقع مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند هدر رفت واکسن به حداقل می‌رسد و اصلا چنین میزان هایی درست نیست.»


وی گفت:« به کوواکس اعلام شده که واکسن نیاز نداریم دلایل لازم را ذکر کرده ایم. درمورد واکسن های اهدایی تا وقتی نیاز نداشته باشیم این واکسن ها را قبول نمی کنیم.اختیار پذیرفتن آنها با وزارت بهداشت است.»


وی افزود:«برنامه واکسیناسیون کووید هنوز ادامه دارد و امیدواریم کسانی که واکسن خود را دریافت نکرده اند برای تزریق مراجعه کنند ضمن اینکه جمع کثیری از مردم هنوز نوبت سوم تزریقشان فرا نرسیده است و از همه مهم‌تر ما به ذخیره واکسن فعلی برای هرگونه اتفاق پیش بینی نشده ای نیاز داریم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha