یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
کد خبر: 338991

هوا که گرم می‌شود، پشه را هم با خودش می‌آورد. پشه ها در برابر تغییرات آب و هوایی بسیار مقاوم هستند و شاید برایتان جالب باشد که آن‌ها می‌توانند تا 50 درجه زیر صفر را تاب بیاورند.

چرا پشه ها بعضی افراد را بیشتر نیش می زنند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، در هر مکانی که دریاچه یا برکه آبی باشد، پشه ها هم در آن جا بیشتر هستند زیرا آن‌ها روی آب های راکد تخم گذاری می‌کنند. خیلی ها با این سوال روبه رو شده اند که چرا پشه ها یک سری از آدم ها را بیشتر نیش می زنند و یک سری را کمتر؟ در این جا می‌خواهیم به این سوال تان پاسخ دهیم.


  گروه خونی O،مورد علاقه پشه‌ها


این که شما تا چه اندازه از پشه ها نیش بخورید بستگی به گروه خونی شما دارد. در واقع پشه ها از یک نوع گروه خونی بیشتر از بقیه خوششان می آید و در نتیجه بیشتر به سمت آن فرد جذب می شوند. تحقیقات نشان می دهد آدم هایی که گروه خونی O دارند 83 درصد بیشتر نسبت به افراد دیگر توسط پشه ها گزیده می شوند.

زنان باردار مراقب باشند


نکته بعدی به زنان باردار برمی‌گردد. پشه ها علاقه شدیدی به خون زنان باردار دارند و دقیقا به همین علت است که ویروس زیکا بین زنان باردار شیوع پیدا کرده است. پشه ها علاقه زیادی به کربن دی اکسیدی که توسط انسان ها آزاد می شود دارند و کربن دی اکسید در زنان باردار بسیار بیشتر از یک فرد عادی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha