چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3390

آمارهای ارائه شده از سوی برخی اعضای مجلس فعلی درباره تهیدستان و سقوط آنها به زیر خط فقر نگران کننده است و دل هر ایرانی دلسوزی را می سوزاند. چند روز پیش بود که یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از افزایش 13 درصدی افراد زیر خط فقر در سال گذشته خبر داد و گفت 12 میلیون نفر ایرانی زیر خط فقر زندگی می کنند.

آمارهای نگران کننده از تهیدستان

 به گزراش سلامت نیوز، روز گذشته ابولقاسیم مختاری یک عضو دیگر کمیسیون یاد شده ضمن تایید سخنان همکارش تاکید کرد در دو سال گذشته، مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی افزایش پیدا نکرده است.

با توجه به اینکه دولت در سال گذشته 51 میلیارد دلار درآمد حاصل از صادرات نفت به دست آورده و سال پیش از آن نیز معادل 45 میلیارد دلار نفت فروخته است و بر اساس قانون بودجه های سالانه اعتبارات سازمان ها و نهادهای حامی تهیدستان نیز افزایش یافته است ارقام ارائه شده از سوی اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس که احتمالا نتایج یک پژوهش است به چه دلیل است. آیا ارقام ارائه شده از سوی این دو نماینده را باید با تردید نگاه کرد یا اینکه نهادهای کمک رسان به تهیدستان در توزیع اعتبارات ناکارآمدند و یا اصولا اعتبارات آنها افزایش نیافته است؟

به نظر می رسد یک جای کار لنگ می زند و باید آن را پیدا کرد و به داد تهیدستان رسید. آیا رشد بی مهار تورم را می توان عامل اصلی فقر بیشتر تلقی کرد و در این صورت آیا دولت می خواهد رشد نقدینگی را مهار کند؟
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha