چاقی در دنیای مدرن ما نادر نیست. امروزه دسترسی به موادغذایی بسیار آسان است. همینطور غذا با کمک مواد بی کیفیت، ارزانتر و سریعتر ساخته میشود و همین باعث چاقی می شود. با این حال، فقط به این دلیل که چاقی غیر معمول نیست، به این معنی نیست که رفتاری سالم است.

5 نکته برای مبارزه با موانع ذهنی در کاهش وزن

1- چاقی مسئله ی غیرمعمولی نیست

چاقی در دنیای مدرن ما نادر نیست. امروزه دسترسی به موادغذایی بسیار آسان است. همینطور غذا با کمک مواد بی کیفیت، ارزانتر و سریعتر ساخته میشود و همین باعث چاقی می شود.
با این حال، فقط به این دلیل که چاقی غیر معمول نیست، به این معنی نیست که رفتاری سالم است.

5 نکته برای مبارزه با موانع ذهنی در کاهش وزن


2- آماده سازی غذا از قبل، باعث میشود مغز مسیر کاهش وزن را دنبال کند

آماده سازی غذا از قبل، نه تنها از نظر جسمی به کاهش وزن کمک می کند، بلکه از نظر روانی نیز کمک می کند. آماده سازی غذا از قبل،  به ما کمک می کند در هزینه صرفه جویی کنیم، زمان کمتری را برای خرید مواد غذایی صرف کنیم، و به ما کمک می کند زمان خود را بیشتر مدیریت کنیم! وقتی وعده های غذایی سالم آماده می شوند، گزینه های ناسالم ما محدود می شوند. کمتر احتمال دارد تسلیم هوس غذایی شویم. همچنین به ما کمک می کند تا از نظر ذهنی بدانیم که قرار است چه چیزی بخوریم و چه زمانی غذا را بخوریم. وقتی مسیر ما درست جلوی ما باشد، ادامه سفر در آن آسان تر است. وقتی علامت سوال کمتری وجود داشته باشد، موانع کمتر خواهد بود.
مزیت دیگر پختن وعده های غذایی، این است که یک پیوند روانی با غذای ما ایجاد می کند. 


3-همه ما هوس غذایی می کنیم اما جایگزین های سالمی وجود دارد.

هوس غذایی میل شدید به نوع خاصی از غذا است. با این حال، هوس به این معنی نیست که ما فقط گرسنه هستیم. ولع به این معنی است که بدن ما فاقد نوع خاصی از مواد مغذی است. وقتی صحبت از کاهش وزن به میان می آید، این یک نکته کلیدی است. اگر غذایی که میخوریم، صرف هوس هایمان، برای ما ناسالم باشد، ممکن است در سفر کاهش وزن به ما کمکی نکند. یادگیری مواد مغذی مورد نیاز بدن ما، یک هدف درست است. یافتن راهی سالم برای ارضای این هوس غذایی، یک هدف است.
4-برای سیر کردن معده گرسنه نیازی به یک وعده غذایی کامل ندارید.


وقتی مغز ما به ما می گوید که گرسنه هستیم، به این معنی نیست که زمان پختن یک وعده غذایی کامل فرا رسیده است. ما باید از نظر روانی بفهمیم که چه نوع گرسنه ای هستیم. 
درک این موضوع که معده ما برای احساس سیری به مقدار زیادی غذا نیاز ندارد، مهم است. میان وعده های کوچک هم انرژی زیادی به ما می دهند و مغز ما را قوی و فعال نگه می دارند.

5-خارج شدن از مسیر کاهش وزن، تا زمانی که دلیل برای آن وجود داشته باشد، اشکالی ندارد!

کاهش وزن می تواند یک سفر دشوار باشد. این می تواند یک سفر روانی و همچنین فیزیکی باشد. و با هر سفر ذهنی، ممکن است لغزش هایی رخ دهد. اشکالی ندارد که کامل نباشیم. اشکالی ندارد گاهی لغزش کنید. با این حال، ممکن است دلیلی برای این شکست وجود داشته باشد. ممکن است برای اینکه اخیرا باشگاه رفتن را دوست ندارید؛ دلیلی وجود داشته باشد . یا برای اینکه دیگه علاقه ای به آماده سازی غذا ندارید، حتما دلیل وجود داشته باشد.
سقوط از مسیر کاملاً قابل درک است، اما ممکن است بخواهیم تحلیل کنیم که چرا این اتفاق افتاد! اگر این کار را انجام دهیم، ممکن است در آینده بتوانیم از این لغزش اجتناب کنیم.
در کنار این موارد گفته شده، بعضی افراد برای کاهش وزن، از راه کار های سریع تر، مانند جراحی پیکرتراشی یا لیپوساکشن استفاده میکنند و اکثر این افراد از این جراحی ها نهایت رضایت را داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha