یک متخصص طب سنتی گفت: برای درمان کبد چرب راهکارهای گوناگونی وجود دارد که یکی‌از راحت‌ترین آن‌ها خوردن برخی میوه‌های مفید است که خیلی فوری آن را رفع می‌کنند.

بهترین میوه‌ها و خوراکی‌های طبیعی برای درمان و کنترل کبد چرب

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،نعمت‌اله مرادی اظهار کرد: درمان فوری کبد چرب با روش‌های طبیعی و استفاده از میوه‌ها مزایایی نسبت به مصرف داروها دارد که اصلی‌ترین آن‌ها تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت در برابر بیماری‌هاست.

وی با بیان این‌که از آنجا که بیماری کبد چرب از جمله بیماری‌های خاموش و بی نشانه است، پیشگیری از ابتلا به آن از جمله اولویت‌ها قرار می‌گیرد، تصریح کرد: زیرا این بیماری معمولاً زمانی خود را نمایان می‌کند که ذرات چربی، بخش زیادی از سلول‌های کبدی را به خود درگیر کرده‌اند.

مرادی عنوان کرد: کبد چرب پس از درگیر کردن کبد با علائمی مانند ضعف، خستگی و احساس سنگینی و فشار در ناحیه فوقانی و راست شکم بروز می‌کند.

این متخصص طب سنتی با اشاره به این‌که در طب سنتی ما برخی میوه‌ها را برای درمان سریع کبد چرب معرفی کرده‌اند، بیان کرد: لیمو یکی‌از بهترین و پرطرفدارترین میوه‌های فصل تابستان و زمستان است اما نوع ترش آن برای درمان کبد چرب بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، نوشیدن یک لیوان آب که در آن عصاره یک عدد لیمو ترش تازه وجود دارد در آغاز روز می‌تواند بهترین دارو برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب باشد.

وی افزود: از آنجا که لیمو سرشار از ویتامین C است و به‌عنوان یک آنتی اکسیدان می‌تواند نقش مؤثری در هضم و جذب مواد مفید در بدن داشته باشد، قابلیت زیادی در پیشگیری و درمان کبد چرب دارد.

مرادی با اشاره به این‌که استفاده از لبو و آب لبو نیز در طب سنتی ما برای درمان فوری کب چرب سفارش شده است، ادامه داد: می‌توانید لبو را حلقه حلقه و خشک سپس پودر کرده و از آن به عنوان زعفران برای رنگ دادن به غذا استفاده کرد و همچنین آب آن را در قالب یخ ریخته و در زمان مورد نیاز از آن استفاده کرد برای تزئین روی برنج و ... زیرا اب لبو بهترین درمان برای کم‌خونی است.

این متخصص طب سنتی با اشاره به این‌که آب لبو یکی از راه‌های طبیعی درمان پوکی استخوان است، عنوان کرد: خوردن یک لیوان آب لبو در صبح و شب در درمان فشار خون بالا مؤثر و یکی‌از راه‌های درمان کبد چرب است و همچنین از ابتلا به فراموشی و آلزایمر نیز جلوگیری کرده و در درمان سرطان خون مؤثر است.

وی ادامه داد: همچنین توت‌ها یکی‌از منابع غنی آنتی‌اکسیدان به شمار می‌روند که غنی از آنتی‌اکسیدان بوده و کبد را ترمیم می‌کند.

مرادی با اشاره به این‌که سیر برای پاکسازی کبد عالی بوده و به فعالسازی آنزیم‌هایی که کبد را از سموم پاک می‌کنند، کمک می‌کند، عنوان کرد: همچنین دارای دو ترکیب طبیعی به نام‌های آلیسین و سلنیوم است، که به فرآیند پاکسازی کبد کمک کرده و از کبد در برابر آسیب سموم محافظت می کنند و علاوه بر آن، سیر میزان کلسترول و تری‌گلیسرید را کاهش می‌دهد، که مانند بار سنگینی برای کبد هستند و مانع از عملکرد درست کبد می‌شوند.

این متخصص طب سنتی با اشاره به این‌که یک سیب در روز، راز سلامت کبد است، بیان کرد: سیب سرشار از پکتین، یک فیبر محلول است و می‌تواند سموم سیستم گوارش و کلسترول خون را کاهش داده و همچنین از کار زیاد کبد جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: فیبر بالای موجود در بروکلی باعث بهبود گوارش نیز می‌شود و علاوه برآن، بروکلی حاوی ویتامین‌های محلول و چرب مانند ویتامین E است، که یک آنتی اکسیدان مهم برای عملکرد کبد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha