یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 339170

همانطور که گفته شد، فیزیوتراپی ورزشی به جای تمرکز صرف بر روی یک منطقه، به جای آن بر چندین نواحی بدن تمرکز می‌کند و به مزایای کلی بدن انسان اجازه می‌دهد. فیزیوتراپیست بسیار ماهر و آموزش دیده شما را تشویق می کند تا تعدادی تمرین طراحی شده برای کشش و تقویت عضلات انجام دهید، که به نوبه خود به بهبود انعطاف پذیری کمک می کند، گردش خون سالم، جریان خون و حمل و نقل اکسیژن را بهبود می بخشد. مجدداً اطمینان حاصل می کند که هنگام شرکت در ورزش/ورزش انتخابی خود، آسیب پذیری و آسیب پذیری کمتری نسبت به آسیب های رایج دارید. به همین دلیل، بدن شما چابک تر می شود، خودتان تناسب اندام خواهید داشت و به طرق مختلف در سراسر بدن خود سود خواهید برد.

فواید فیزیوتراپی ورزشی

مدیریت درد

متأسفانه، اگرچه ورزش و فعالیت بدنی به طور کلی برای شما بسیار مفید و مفید است، اما می تواند تعدادی از عوارض جانبی بسیار منفی را نیز به همراه داشته باشد. اکثر ورزشکاران و افراد ورزشکار باید روزانه با درجات مختلفی از درد و ناراحتی دست و پنجه نرم کنند، با شرایطی مانند سیاتیک، زانو درد، و کمردرد، یا کمردرد حاد، که همگی بسیار شایع هستند.

سایت های مفیدی وجود دارند که به شما کمک می کند که راه کارهای مفید برای فیزیوتراپی در منزل یا سکته مغزی و سالمندان ،دیسک کمر یا گردن را می دهند که از جمله سایت های ایرانی برای این موضوع سایت چطور به نشانی chetor.com  ،سایت نمناک به نشانی  namnak و سایت های ایرانی دیگری از جمله سایت احمدی گل به نشانی ahmadigol و همچنین برخی سایت های خارجی به ادرس های physio-pedia.com و thebodywiseclinic.ie نیز می باشند.

با این حال، نکته مهم در مورد فیزیوتراپی ورزشی این است که تعدادی گزینه درمانی فیزیوتراپی وجود دارد که همه آنها برای کمک به مقابله با درد و ناراحتی طراحی شده اند. تمرینات، حرکات و روش‌ها به طور کلی، در حالی که در ابتدا احساس سختی جسمی می‌کردند، و حتی در ابتدا دردناک بودند، به سرعت نتایج فوق‌العاده‌ای را در مورد مدیریت درد به همراه خواهند داشت. بسیاری از ورزشکارانی که با درد و ناراحتی مزمن و/یا مداوم سر و کار دارند، ممکن است مجبور شوند به داروهای مسکن و داروهای بدون نسخه تکیه کنند، که می‌تواند برای ما بسیار بد باشد و می‌تواند عوارض جانبی و شرایط بهداشتی متعدد دیگری را در طول مسیر ایجاد کند. از آنجایی که تمرین‌ها و تکنیک‌های فیزیوتراپی برای تسکین درد و ناراحتی بسیار مفید هستند، ورزشکار مورد نظر بسیار سالم‌تر و متناسب‌تر می‌شود، به علاوه کیفیت کلی زندگی آنها بهبود می‌یابد، زیرا درد و ناراحتی کمتری را تجربه می‌کنند.

مسائل بهداشتی مزمن نیز قابل درمان و رسیدگی است

یکی دیگر از مزایای فوق العاده مرتبط با فیزیوتراپی ورزشی، این واقعیت است که نه تنها می تواند به مقابله با صدمات، درد و ناراحتی ناشی از ورزش و فعالیت بدنی کمک کند، بلکه می تواند به درمان و رفع تعدادی دیگر از مسائل بهداشتی از جمله کمک کند. مزمن ها شرایط قلبی عروقی، شرایط تنفسی، شرایط گردش خون و موارد دیگر، همگی از جلسات منظم فیزیوتراپی بهره مند می شوند، که دلیل دیگری است که بسیاری از مردم ترجیح می دهند به طور منظم به فیزیوتراپ مراجعه کنند.

فواید فیزیوتراپی ورزشی

انعطاف پذیری بهبود یافته

به عنوان یک ورزشکار، انعطاف پذیری تا حد امکان ضروری است، زیرا نه تنها به شما در جلوگیری از آسیب کمک می کند، بلکه به بهبود عملکرد کلی ورزشی شما نیز کمک می کند. بنابراین فیزیوتراپی ورزشی فعال نیز به همین دلیل مفید است. ببینید، بسیاری از تمرین‌ها و تکنیک‌هایی که فیزیوتراپیست‌های ورزشی استفاده می‌کنند، برای ارتقای بهبود و افزایش انعطاف‌پذیری و تحرک طراحی شده‌اند. این در نتیجه کشش بافت های عضلانی قبل و بعد از فعالیت بدنی شدید حاصل می شود. اگر فیبرهای عضلانی ما سفت باشد، می تواند تحرک و دامنه حرکتی ما را به شدت محدود کند.

فوق العاده برای توانبخشی

ژیمناستیک و وضعیت بدن

گاهی اوقات مهم نیست که چقدر مراقب باشیم و چه اقدامات پیشگیرانه ای انجام داده ایم، گاهی اوقات ممکن است اتفاق اجتناب ناپذیری رخ دهد و آسیب های دردناک و ناتوان کننده را برداریم. چه از کشش خفیف عضله، پارگی عضله، یا از پیوند مجدد عضله با جراحی رنج برده باشیم، اگر بخواهیم دوباره به ورزشگاه، پیست دویدن یا هر جای دیگری برگردیم، باید بازتوانی کنیم. مصدومیت ما و ریکاوری به بهترین شکل ممکن. یکی دیگر از مزایای بزرگ مرتبط با مراجعه به یک درمانگر ورزشی، این واقعیت است که آنها به ما کمک می کنند تا بدن خود را پس از صدمات دردناک بازتوانی کنیم و به ما اجازه می دهند تمرین کنیم و به تناسب اندام، سالم تر، قوی تر و بهتر از همیشه برگردیم.

فیزیوتراپیست های ورزشی در مورد توانبخشی پس از آسیب بسیار باتجربه هستند، بنابراین آنها می توانند به شما توصیه کنند که کدام تمرینات را انجام دهید، از کدامیک اجتناب کنید، چقدر سخت به خود فشار دهید و در مورد اینکه روند توانبخشی شما چقدر طول می کشد. آنها به صورت انفرادی با شما کار خواهند کرد و برنامه توانبخشی را ایجاد خواهند کرد که به شما کمک می کند تا حد امکان سریع و موثر بهبود پیدا کنید.

فیزیوتراپی ورزشی برای ذهن عالی است

هنگام صحبت در مورد ورزش و دو و میدانی، بسیاری از مردم متوجه می شوند که به جای ذهن، فقط بر روی بدن تمرکز می کنند. در حالی که بدیهی است که بدن نقش مهمی در ورزش و فعالیت بدنی ایفا می کند، ذهن نیز نقش مهمی را ایفا می کند، به همین دلیل مهم است که در این فرآیند مراقب سلامت روان و رفاه خود باشید. فعالیت بدنی شدید و ورزش می تواند تأثیرات خود را بر سلامت روان و رفاه فرد بگذارد.

بسیاری از ورزشکاران و ورزشکاران دچار افسردگی، اضطراب، نوسانات خلقی و سایر اشکال اختلالات روانی می شوند. مواجهه با یک آسیب دیدگی می‌تواند از نظر عاطفی آزاردهنده باشد و این واقعیت را بپذیرید که برای چندین هفته یا ماه از انجام کاری که دوست دارید انجام دهید دور می‌شوید و این دلیل دیگری است که فیزیوتراپی ورزشی می‌تواند بسیار مفید باشد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha