رابطه‌ی جنسی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی زناشویی است و باید درباره‌ی آن اطلاعات داشته‌باشید. شاید تصور کنید که رابطه جنسی تنها یک فرایند غریزی است و نیازی به آموزش درباره‌ی آن وجود ندارد. اما این چنین نیست. رابطه جنسی هم همانند باقی بعدهای زندگی مشترک، نیازمند آموزش و کسب اطلاعات است. یکی از مواردی که باعث استحکام علاقه بین زوجین می‌شود؛ داشتن روابط جنسی سالم و سلامت جنسی است.

بایدها و نبایدهای رابطه جنسی که باید بدانید

رابطه‌ی جنسی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی زناشویی است و باید درباره‌ی آن اطلاعات داشته‌باشید. شاید تصور کنید که رابطه جنسی تنها یک فرایند غریزی است و نیازی به آموزش درباره‌ی آن وجود ندارد. اما این چنین نیست. رابطه جنسی هم همانند باقی بعدهای زندگی مشترک، نیازمند آموزش و کسب اطلاعات است. یکی از مواردی که باعث استحکام علاقه بین زوجین می‌شود؛ داشتن روابط جنسی سالم و سلامت جنسی است.

رابطه‌ی جنسی بایدها و نبایدهایی دارد که در صورت رعایت آنها می‌توانید زندگی بهتری داشته‌باشید و عشق را میان خود تحکیم کنید. در صورتی که رابطه به خوبی بین زوجین اتفاق بیفتد، روابط بین آنها نیز تقویت می‌شود و احساس بهتری خواهند داشت.‌ در این مطلب تلاش شده است برخی بایدها و نیابدها را درباره رابطه جنسی عنوان شود که تجربه‌ی بهتری را برای زوجین رقم بزند. در نظر گرفتن این موارد به هر دو طرف کمک می‌کند احساس بهتری داشته‌باشند. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

باورهای غلط در رابطه جنسی

برخی از باورهای غلط بین خانم‌ها و آقایان در رابطه جنسی وجود دارد که در ادامه برخی از آنها را ذکر کرده‌ایم؛

  1. رابطه جنسی به معنی دخول است.

متاسفانه بسیاری از مردان و زنان، رابطه را دخول ترجمه‌می‌کنند. این در حالی است که معاشقه از لحظه‌ای که همسران همدیگر را نگاه می‌کنند می‌تواند شروع شود. همسر شما می‌تواند شما را به ارگاسم برساند بدون اینکه دخولی صورت گرفته باشد.

  1. هر چه آلت تناسلی مرد بزرگتر باشد، آمیزش بهتر است!

واژن زن یک ارگان جالب است که قدرت کشیدگی بسیاری دارد. چیزی به قطر انگشت گرفته تا سر نوزاد که دور آن حدودا ۳۴  یا ۳۵ سانتی متر است، وارد این کانال و از آن خارج می‌شود. اینکه هر چقدر آلت تناسلی مرد بزرگتر باشد، رابطه بهتری دارد، اشتباه است. رابطه جنسی به سایز آلت بستگی ندارد. کیفیت آمیزش به مهارت و صبری که فرد در رابطه و برانگیختگی همسر خود خرج می‌کند،‌ ارتباط دارد.

اگر آلت تناسلی بزرگ باشد اما مرد نتواند نعوظ خود را برای مدت کافی نگه دارد، یا نتواند با معاشقه قبل از دخول، زن را آماده کند، رابطه خوب نخواهد بود. پس کیفیت از کمیت و سایز ارزش بیشتری دارد.

  1. همیشه باید مرد برای رابطه پیش قدم شود!

معمولا زنان این تصور را دارند که در رابطه مرد باید پیش قدم شود، اما در حقیقت مرد و زن از نظر جنسی برابری‌هایی دارند که یکی از آنها درخواست هنگام آمیزش است. بیشتر مواقع خانم تمایل به رابطه دارد اما از بیان آن در برابر همسر خود خجالت میکشد.

  1. مردان نمی‌توانند تظاهر به ارگاسم کنند.

بایدها و نبایدهای رابطه جنسی که باید بدانید

شاید تصور کنید که مردان نمی‌توانند تظاهر به ارگاسم کنند و این توانایی خانم‌هاست. اما اینطور نیست. مردان هم می‌توانند ارگاسم را شبیه‌سازی کنند. اما اینکار بسیار سخت‌تر از خانمها است. معمولا مردانی که اینکار را میکنند، برای خلاصی از رابطه‌ی جنسی خسته‌کننده و یا احساس خجالت است.

چند نکته برای داشتن رابطه جنسی لذتبخش

اگر می‌خواهید رابطه‌ی جنسی خوشایند و لذتبخشی داشته‌باشید، می‌توانید موارد زیر را در نظر بگیرید؛

  • سعی کنید به طور منظم رابطه داشته‌باشید. داشتن رابطه منظم باعث می‌شود که شما بدن یکدیگر را به خوبی بشناسید و نسبت به یکدیگر احساس نزدیکی بیشتری بکنید.
  • هدف خود را درباره بارداری احتمالی مشخص کنید. آیا می‌خواهید نتیجه‌ی آمیزش شما با بارداری همراه باشد یا خیر؟ اگر تمایلی به بارداری ندارید، یک روش جلوگیری مطمئمم انتخاب کنید و به خوبی آن را رعایت کنید. تعداد کسانی که بخاطر ترس از بارداری از آمیزش لذت نمی‌برند، کم نیست.
  • قبل از معاشقه دوش بگیرید. بهداشت فردی باعث خوشحالی طرفین می‌شود.
  • تنوع را در رابطه‌ی جنسی رعایت کنید. یکنواختی می‌تواند ملال آور باشد. تنوع می‌تواند شامل تغییر محل رابطه هم باشد.
  • به رفتارهای پرخطر دست نزنید. برای انجام رابطه، نکات بهداشتی و سلامت فردی را در نظر داشته‌باشید.
  • مسواک بزنید. بخش زیادی از تحریک در رابطه‌ی جنسی از طریق دهان است. بهتر است دهانی خوشبو و پاکیزه داشته‌باشید.

اشتباهاتی که نباید هنگام رابطه جنسی انجام دهید

بایدها و نبایدهای رابطه جنسی که باید بدانید

در روابط جنسی تلاش کنید که اشتباهات زیر را انجام ندهید؛

  • از همسر خود خجالت بکشید و نتوانید با او رک صحبت کنید.
  • احساس کنید که هر زمان که همسر شما درخواست رابطه کند، باید آن را اجابت کنید و نه نگویید.
  • هنگامی که پوزیشن یا موقعیتی را دوست ندارید و در آن راحت نیستید، به علت ترس از ناراحت شدن طرف مقابل، آن را اجرا کنید و رد نکنید.
  • کاری را انجام دهید که دوست ندارید.
  • مقایسه کنید.
  • اعتماد به نفس همسر خود را پایین بیاورید و درباره بدن او نظرات منفی بدهید.
  • انتظار بیش از حد داشته‌باشید و درباره آنها صحبت نکنید.
  • ناراحت شوید اما نخواهید موضوع را با همسر خود در میان بگذارید.

چه زمانی به کمک متخصص نیاز داریم؟

در صورتیکه رابطه‌ی جنسی شما به مشکل برخورده باشید و نتوانید با صحبت ‌کردن آن را حل کنید، باید از یک متخصص کمک بگیرید. رابطه‌ی جنسی نقش مهمی در تحکیم عشق و ارتباط طرفین دارد. اگر در رابطه با مشکل مواجه شود و حل نشود، تاثیرات مخربی بر روی رابطه‌ی زناشویی می‌گذارد. بنابراین بهتر است که آن را جدی بگیرید و با روانپزشک و یا درمانگر جنسی مشورت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha