چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 339299

آیا مشاوره خانواده می‌تواند خانواده شما را نجات دهد؟ کلید داشتن یک خانواده موفق، توانایی درک و شناسایی نیازهای تک تک اعضا و متعادل کردن آن‌ها با رفاه خانواده است. مشاوره خانواده شکل منحصر به فردی از درمان است که می‌تواند به رفع همه این نیازها کمک کند.

10 دلیل برای مراجعه به مشاور خانواده

دلایلی که نشان می‌دهد خانواده شما به مشاوره خانواده نیاز دارد

اگر به مشاوره خانواده فکر می‌کنید، این به خودی خود نشانه می‌دهد که 50% مسیر را طی کرده‌اید. در اینجا 10 دلیل وجود دارد که نشان می‌دهد خانواده شما به مشاور نیاز دارد.

1- خانواده‌هایی که با هم زندگی می‌کنند

خانواده مختلط زمانی است که دو واحد خانواده جداگانه، تصمیم می‌گیرند در کنار هم زندگی کنند. هدایت چنین خانواده‌هایی می‌تواند دشوار باشد، به خصوص زمانی که والدین دیگری از روابط قبلی هنوز در زندگی فعلی فرزندان دخیل هستند. هر نقشی که داشته باشید، هدف همه احتمالا داشتن یک واحد خانوادگی هماهنگ است که در آن همه اعضا احساس کنند، به آن‌ها گوش داده می‌شود و پذیرفته شده‌اند. مشاوره خانواده می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. خانواده درمانی می‌تواند راهی آسان برای خانواده‌ها باشد تا نگرانی‌های خود را بیان کنند و با حمایت مشاور، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

2- خانواده‌هایی که اعضای آن با یکدیگر قطع ارتباط کرده‌اند

آیا متوجه شده‌اید که خانواده شما دیگر با هم صحبت نمی‌کنند؟ آیا نوجوانان شما به جای صحبت با شما سرگرم فضای مجازی هستند و اتفاقات زندگی خود را تنها با دنبال کنندگان خود در میان می‌گذارند؟ مشاوره خانواده می‌تواند به خانواده‌هایی که ارتباط موثری برقرار نمی‌کنند کمک کند تا از وسایل الکترونیکی جدا شده و با یکدیگر هماهنگ بمانند.

10 دلیل برای مراجعه به مشاور خانواده

3- خانواده‌هایی که اعضا در آن احساس تنهایی می‌کنند

اگر دیدید یکی از اعضای خانواده بیش از حد کناره‌گیری می‌کند یا ترجیح می‌دهد هر شب در اتاقش بماند و دیگر با دوستان یا خانواده معاشرت نکند، این می‌تواند یک زنگ خطر باشد. یک مرکز مشاوره درمانگر به شما کمک می‌کند تا به آنچه باعث قطع ارتباط شما و خانواده می‌شود، پی ببرید.

4- خانواده‌هایی با کودکان، نوجوانان و والدین درگیرند

اگر کودک شما مکرراً عصبانی می‌شود و بیش از حد احساساتی است، این ممکن است نشانه‌ای از یک مشکل اساسی باشد. مراجعه به مرکز مشاوره یا مشاوره خانواده درمانی می‌تواند به شما کمک کند تا مسائل اساسی در خانواده خود را که باعث ناراحتی عاطفی برای فرزندان و خانواده شما می‌شود، شناسایی کنید. مشاوران به کودکان و والدین آن‌ها اجازه می‌دهند تا در طول خانواده درمانی نگرانی‌های خود را بیان کنند تا ارتباط بهتری بین کل خانواده ایجاد شود.

10 دلیل برای مراجعه به مشاور خانواده

5- خانواده‌هایی که به مسئله اعتیاد گرفتارند

اعتیاد می‌تواند همه افراد خانواده را تحت تأثیر قرار دهد، از همسرتان گرفته تا فرزندان و دوستانتان. حتی اگر فرد معتاد در خانواده نزدیک شما نباشد، عواقب اعمال او به شدت قابل احساس است. مقابله با مصرف الکل و مواد مخدر می‌تواند دشوار باشد، این چیزی نیست که خانواده شما به تنهایی با آن مقابله کند. در موقعیت‌های اعتیاد، مرکز مشاوره محل بسیار خوبی برای صحبت در مورد تأثیر هر یک از اعضای خانواده بر آن‌ها است.

6- خانواده‌هایی که مسائل را از یکدیگر پنهان می‌کنند

اگر دائماً چیزهایی را از همسرتان مخفی می‌کنید این رفتار فریبنده و پنهانی است و می‌تواند منجر به بروز برخی طغیآن‌های زناشویی شود. مشاوره خانواده می‌تواند به شما کمک کند دلیل اصلی فاصله ایجاد شده بین شما و شریک زندگی‌تان و اینکه چرا رازها پنهان می‌شود را کشف کنید. یک مشاور خانواده همچنین می‌تواند به پُر کردن شکاف ارتباطی شما با همسرتان کمک کند.

7- خانواده‌هایی که در آن والدین میل و توافق جنسی ندارند

بر اساس یک مطالعه رایج، شرکای جنسی باید حداقل یک‌بار در هفته رابطه جنسی داشته باشند تا صمیمیت و حفظ شود. فقدان صمیمیت در یک رابطه می‌تواند نشانه‌ای از کشمکش‌های ارتباطی، افسردگی، قطع ارتباط یا صرف وقت کافی برای یکدیگر نباشد. مشاوره خانواده و زوج درمانی می‌تواند کلید برقراری ارتباط مجدد جسمی و عاطفی با شریک زندگی شما باشد. یک خانواده درمانگر مشاوره‌های لازم را برای کمک به بهبودی شما و همسرتان ارائه می‌دهد.

10 دلیل برای مراجعه به مشاور خانواده

8- خانواده‌هایی که دوری و عدم صمیمت را به جای تنبیه استفاده می‌کنند

هرگز نباید احساس کنید که باید شریک زندگی خود را تنبیه کنید. دو نفر در یک رابطه باید با یکدیگر همکاری کنند تا راه حلی سودمند برای مشکلات خود بیابند، نه اینکه یکدیگر یا یکی از اعضای خانواده را تنبیه کنند. دستکاری عواطف می‌تواند باعث عدم تعادل عمده در یک رابطه و منجر به رنجش و عصبانیت شود. مشاوره پیش از ازدواج یا مشاوره خانواده می‌تواند به شما کمک کند، راه‌های بهتری برای برقراری ارتباط با همسرتان پیدا کنید.

9- خانواده‌هایی که فرصتی برای رشد هم فراهم نمی‌کنند

افراد به طور طبیعی با افزایش سن رشد کرده و تغییر می‌کنند. در یک رابطه، گاهی لازم است خود را با تغییر و رشد خانواده خود وفق دهیم. وقتی بچه‌ها جوان هستند، والدین بزرگسال این فرصت را پیدا می‌کنند که در زمانی که فرزندانشان بیرون از خانه هستند، به این فکر کنند که چگونه می‌خواهند زندگی کنند، و گاهی اوقات اعضای خانواده می‌توانند ایده‌های بسیار متفاوتی داشته باشند.

یک مشاور خانواده می‌تواند به شما کمک کند تا بدون نزاع یا دعوا به آینده خود فکر کنید. مشاوره، زمینه‌ای برای ارتباط با خانواده به عنوان یک میانجی بی‌طرف، فراهم می‌کند.

10- خانواده‌هایی که از یکدیگر کینه به دل دارند

وقتی یکی از اعضای خانواده کینه‌ای به دل می‌گیرد، می‌تواند توسط کل خانواده احساس و تحت تأثیر قرار گیرد. کینه‌ورزی برای خانواده، سم است زیرا باعث رنجش، خشم و تحقیر می‌شود. این احساسات اغلب منجر به دعوا و درد غیرضروری می‌شود. مشاوران می‌توانند، فضای امن و بی‌طرفی را برای حل تعارضات درون خانواده فراهم کنند.

سخن پایانی

مشاوره، راهی برای استفاده از تجارب، دانش و تخصص یک کارشناس در موضوعات مختلف است. در مرکز مشاوره بینش نوین، متخصصان و روانشناسان زیادی برای بهبود روابط خانوادگی، زن و شوهر، مادر یا پدر با فرزند و حل اختلافات فرزندان با یکدیگر حضور دارند. بینش نوین به شما کمک می‌کند تا تعارضات و تفاوت‌های خود را بشناسید و با آن‌ها کنار بیایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha