یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 339733

آشنایی با بعضی از واقعیت ها در دوره قاعدگی باعث می شود این دوره را راحت تر پشت سر بگذارید.

حقایقی عجیب درباره قاعدگی که نمی دانستید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، قاعدگی مسئله‌ای‌ است که هر خانم در طول زندگی‌اش حدود 450 بار آن را تجربه می‌کند. این یعنی هر خانم حدود ۳۵۰۰ روز یا ۱۰ سال از عمرش  در این دوران می‌گذرد. با این حال بسیاری از خانم‌ها اطلاعات کاملی از قاعدگی و واقعیت‌های آن ندارند و همین باعث می‌شود هر بار، این دوره را سخت‌تر پشت سر بگذارند. آگاهی از حقایق این دوران و افزایش اطلاعات فردی باعث افزایش سلامت روحی و جسمی و گذراندن این دوره با آرامش بیشتر می شود. در این مطلب می‌خواهیم درباره برخی از این حقایق بیشتر بنویسیم.

  هوای سردتر، قاعدگی سخت‌تر


باورش سخت است اما هوای سرد می‌تواند با تاثیر بر قاعدگی ، آن را طولانی‌تر و سنگین‌تر از حد معمول کند. قضیه از این قرار است که در فصل های پاییز و زمستان میزان درد و جریان خون در این زمان بیشتر و  طول دوره‌ قاعدگی طولانی‌تر از فصل  های بهار و تابستان است. آثار هورمون‌ها هم عامل مضاعفی می‌شود تا برای فرد روزهای سخت‌تر رقم بخورد. به گفته متخصصان، مصرف ویتامین D  می‌تواند به بهبود این مسئله کمک کند.

  تاثیر قاعدگی بر صدا و بوی بدن


ترشح هورمون‌ها در دوره قاعدگی روی بوی طبیعی بدن تاثیرگذار است و می‌تواند آن را در  این دوران تغییر دهد. برخی دانشمندان معتقدند این تغییر به دوران غارنشینی نیاکان ما بازمی‌گردد. تغییر بوی بدن به مردان کمک می‌کرد که متوجه زمان تخمک‌گذاری شوند . شاید به نظرتان عجیب باشد اما باید بدانید احتمالا همین تغییر بو باعث افزایش تولید مثل و بقای انسان‌ها شده است.
 

ترشح هورمون و تغییر صدا


محققان صدا و آواز دریافته‌اند که ترشح هورمون‌های تولید مثل می‌تواند بر تارهای صوتی تأثیر بگذارد و صدای خانم‌ها را در طول دوره‌ قاعدگی تغییر دهد. موضوعی که ممکن است بعضی از خانم‌ها به آن دچار شوند اما هرچه
جست و جو می کنند  علت آن را پیدا نمی‌کنند.

 احتمال بارداری در قاعدگی


احتمال بارداری در قاعدگی  وجود دارد و این واقعیتی است که هنوز بسیاری از مردم آن را باور نمی‌کنند. هر چند تخمک گذاری بعد از پایان قاعدگی انجام می شود اما از آن جایی که اسپرم می تواند در بدن زنده بماند امکان بارداری در دوره  قاعدگی هم وجود دارد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha