یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در ۸ استان/ دریای‌خزر و خلیج‌فارس مواج است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، امین‌حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز بعدازظهر برای برخی از نقاط از استان‌های اردبیل، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران، رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی گاهی با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و احتمال ریزش تگرگ نیز وجود دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه طی روزهای ۳ و ۴ خرداد نیز در شمال‌غرب، غرب سواحل دریای‌خزر در ساعات بعدازظهر انتظار افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و تندباد را داریم، ادامه داد: پنجشنبه نیز در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی، بارش باران رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه جمعه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام را شاهد هستیم، افزود: از بعدازظهر امروز و طی فردا، شرایط برای شکل‌گیری توده گردوخاک در کشور عراق مهیاست که احتمال انتقال این توده به غرب، شمال‌غرب، جنوب‌غرب و بتدریج مرکز، سواحل غربی دریای‌خزر و دامنه‌های البرز وجود دارد و این شرایط سبب ایجاد گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

نقشینه با اشاره به اینکه از فردا تا پنجشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای‌خزر و خلیج‌فارس، مواج و متلاطم است و تا آخر هفته شرق دریای‌عمان مواج می‌شود، در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران اظهار کرد: تهران در ساعات بعدازظهر آسمانی نیمه‌ابری گاهی همراه با گردوخاک را دارد و برای مناطق شمال استان احتمال بارش پراکنده وجود دارد. بیشینه دمای پایتخت امروز با ۵ درجه افزایش۳۲ درجه است و فردا به ۲۹ درجه می‌رسد. کمینه دما نیز ۲۷ درجه پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha