استاندار تهران با تاکید بر اینکه وضعیت آب این استان تحت مدیریت و نظارت جدی است، گفت: از مردم می‌خواهیم در فصل تابستان صرفه جویی را در دستور کار جدی قرار دهند.

وضعیت آب پایتخت تحت نظارت جدی است/مردم صرفه جویی را فراموش نکنند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،محسن منصوری ، وضعیت آب در استان تهران را از کلیدی‌ترین موضوعات برشمرد و افزود: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و به تبع آن کاهش میزان ذخایر آبی، استان تهران نیز همچون سایر نقاط کشور با مشکل کمبود مواجه است که تلاش داریم این مساله را بدون محدودیت مدیریت کنیم.

وی اظهارداشت: وضعیت منابع آبی در سطح استان مطلوب نیست و با توجه به در پیش بودن فصل گرما و افزایش مصرف آب لازم است شهروندان توجه ویژه ای به صرفه‌جویی داشته باشند تا این دوره را بدون مشکلی طی کنیم.

استاندار تهران اضافه کرد: آب شرب استان تهران از پنج سد تامین می شود که حدود ۷۰ درصد آن در شرایط آبی سال‌های مختلف از آب این سدها و بین ۳۰ تا ۴۰ درصد نیز از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود.

سالانه عدد قابل توجهی به جمعیت استان تهران اضافه می شود به همین منظور ضروری است که مردم و مدیران در موضوع آب دغدغه‌مند باشند و برای جلوگیری از هر گونه محدودیتی، صرفه جویی را جدی بگیرند

وی با اشاره به اینکه مسیر بازچرخانی آب در استان تهران با جدیت در حال پیگیری است، گفت: ایجاد تصفیه‌خانه‌هایی از قبل در دستور کار قرار گرفته که بخشی از آنها وارد چرخه فعالیت شده و بخش دیگری دارای نواقصی است که با  بودجه مناسبی که اختصاص یافته، این نواقص را هم برطرف خواهیم کرد.

به گفته استاندار تهران، ساخت چند تصفیه‌خانه در شهرهای جدید در مصوبات اخیر رییس‌جمهور آمده که به زودی این مصوبات اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه چندین طرح آبی نیز در سطح استان تهران دنبال می‌کنیم، افزود: سالانه عدد قابل توجهی به جمعیت استان تهران اضافه می شود به همین منظور ضروری است که مردم و مدیران در موضوع آب دغدغه‌مند باشند و برای جلوگیری از هر گونه محدودیتی، صرفه جویی را جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا، مدیر پژوهشکده مطالعات و تحقیقات منابع آب موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو اردیبهشت ماه امسال در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفته بود: اکنون آب موجود در سدهای کشور به نصف رسیده است و صرفه جویی برای گذار از شرایط کم آبی ضروری است.

به گفته "اشکان فرخ نیا" ، کسری بزرگی در مخازن آب زیرزمینی کشور وجود دارد و این کسری سال به سال بویژه در مناطق مرکزی، خشک و نیمه خشک بیشتر می‌شود.

فرخ نیا همچنین تصریح کرده بود که تهران پنج سد دارد که در مجموع ۵۰۷ میلیون متر مکعب آب دارند و نسبت به سال آبی گذشته، شاهد کاهش  ۳۵ درصدی هستیم.

کارشناسان بخش آب کشور معتقدند برای گذر از شرایط سخت کم آبی به خصوص در روزهای گرم تر باید در نحو مصرف آب تجدید نظر کرد.

"محمد جوانبخت" معاون آب و آبفای وزیر نیرو در این باره گفته است: متاسفانه مشکل کمبود و بحران آب تا چندسال اخیر تبدیل به باور نشده بود و در حال حاضر این مشکل تبدیل به چالش اساسی کشور شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha