رئیس اداره بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت، از ثبت ۹ بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و گفت: یک نفر از مبتلایان فوت شده است.

افزایش موارد ابتلا به تب کریمه کنگو در تابستان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،بهزاد امیری، افزود: تب کریمه کنگو معمولاً در فصل تابستان بیشتر می‌شود و انتظار می‌رود موارد ابتلاء نیز افزایش یابد.

وی با عنوان این مطلب که کنه‌ها مخزن ویروس بیماری تب کریمه کنگو هستند، گفت: این بیماری از طریق گزش حیوانات منتقل می‌شود و در اثر آن می‌تواند به انسان نیز سرایت کند.

امیری ادامه داد: تب کریمه کنگو اغلب افرادی را مبتلا می‌کند که در شغل دامداری و دامپروری و همچنین در کشتارگاه‌ها شاغل هستند.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته ۱۳ مورد ابتلاء و ۲ فوتی در اثر تب کریمه کنگو داشتیم، گفت: داروی مورد استفاده برای این بیماران در مراکز درمانی موجود است و از این حیث، مشکلی وجود ندارد.

امیری در پاسخ به این سوال که علت فوت ناشی از تب کریمه کنگو چیست، افزود: علت فوت افراد مبتلا بستگی ویژگی‌های فردی و شدت بیماری دارد.

وی ادامه داد: این بیماری می‌تواند در بعضی از افراد بدون علامت باشد و شاید او اصلاً متوجه ابتلای خود نشود. اما، وقتی ابتلاء شدید شد، چندین دستگاه بدن درگیر می‌شود که با علائم خونریزی دهنده نمایان می‌گردد.

امیری با عنوان این مطلب که تب کریمه کنگو می‌تواند از انسان به انسان دیگر نیز منتقل شود، گفت: در مراکز درمانی که فرد مبتلا بستری است، اگر موارد بهداشتی رعایت نشود، در تماس کادر درمان با خون و ترشحات بیمار، می‌تواند بیماری منتقل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha