در بازار خمیردندان به عنوان بخشِ اصلی و جدایی‌ناپذیرِ محصولاتِ بهداشت و مراقبتِ دندان و دهان سال‌هاست که کالاهای تقلبی و غیر اصل حضوری پررنگ دارند. این که پس از صرف هزینه و خریدِ خمیردندان و یا دهان‌شویه‌های خارجی متوجهِ غیرِ اورجینال بودنِ آن شوید؛ چه کالا را مستقیما از فروشگاه و داروخانه تهیه کرده باشید و چه به صورتِ آنلاین از سایت‌هایی مانند دیجیکالا، کاملا دلسرد کننده است.

خمیردندان‌های تقلبی خارجی در بازار

پاستادل‌کاپیتانو

سال‌های سال است که به صورتِ عمومی و یا درون‌صنفی، نسبت به افزایشِ کالاهای تقلبی در این حوزه هشدار داده شده و بارها کار تا وزارت بهداشت نیز رسیده است. فرقی نمی‌کند، همه‌ی خمیردندان‌های خارجی با نام‌های معتبر از سنسوداین (Sensodyne) گرفته تا، آکوافرش (AquaFresh)، کلگیت (Colgate) و ...، بارها در فهرستِ کالاهای تقلبی یا امکانِ وجودِ محصولاتِ تقلبی در کنارِ اصل، قرار گرفته‌اند.

تقلبی بودنِ کالایی مانند خمیردندان که مسقیما با سلامت دندان و دهان و به دنبالِ آن بدن، سر و کار دارند؛ می‌تواند بهداشتِ فردی را در سطوح کوچک و بزرگ تهدید کند.

پی‌بردن به اصالت این گروه از محصولات تنها به فرآیندِ خرید و مراجعه به مراکزِ معتبر و یا اصالت‌سنجی از طریق رنگ‌ها و کدهای درج شده روی کالا محدود نمی‌شود؛ بلکه در بسیاری از موارد، پس از تهیه‌ و بعد از مصرف، غیراصل بودنِ آن را خواهیم فهمید.

بوی نامطبوع یا تغییر رایحه، احساس درد و سوزش در معده، تغییر رنگ و طعم، همه و همه از نخستین نشانه‌هایی‌ست که پس از مشاهده‌ی آن باید بلافاصله، به تقلبی بودنِ خمیردندانِ خود مطمئن شوید.

در همه‌ی گروه‌های کالایی در بازار نام‌هایی هستند که مخاطب، بدونِ بررسیِ اصالت آن و به صِرفِ تبلیغات و شنیده و دیده‌شدنِ زیادِ محصولاتش اقدام به خرید می‌کند؛ غافل از این که برای آشنایی با بسیاری از محصولاتِ درجه یک و با اصالت بازار، راه را باید با تحقیق و جستجویِ دقیق پیدا کرد. در موردِ خمیردندان، درست مانند زمانی که به یافتنِ یک پزشکِ باتجربه و پردانش برای مراقبت از سلامت‌مان اهمیت می‌دهیم؛ نیاز به بررسی دقیق است. نام‌هایی مانند پاستادل‌کاپیتانو ( PastadelCapitano ) که از بنیان‌گذارانِ محصولاتِ مراقبتی دهان و دندان است؛ انتخاب کالای اصل را در خمیردندان، دهان‌شویه و سایرِ محصولاتِ بهداشتِ دهان و دندان راحت و هموار کرده است. این خمیردندانِ ایتالیایی بیش از یک قرن است که به واسطه‌ی استفاده از نعنای ارگانیک در اروپا و جهان زبانزد است و امروز، پا را به بازارِ ایران گذاشته و آوازه‌اش، مسیر تقلب را برای سوداگران، مسدود کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha