وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در همه‌گیری کرونا موفقیت‌های فراوانی داشتیم و بخش مهمی از آنها حاصل دانش دانشمندان ایرانی در تولید واکسن در ۶ مجموعه داخلی بود که باعث تعجب و شگفتی دنیا از رشد علمی و توانمندی ایران شد.

موفقیت دانشمندان ایرانی در دوران کرونا دنیا را شگفت زده کرد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی در حاشیه مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با امام خمینی (ره) افزود: در دوران پیش از انقلاب و سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی با وجود اینکه جمعیت کشور، کمتر از یک سوم امروز بود، خدمات بهداشتی و درمانی، توسط پزشکان خارجی ارائه می شد و بسیاری از بیماران ایرانی به خارج از کشور اعزام می شدند در حالی که امروز تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی رشد چشمگیری داشته و به ۶۵ دانشگاه، تعداد اعضای هیات علمی به ۲۰ هزار نفر و تعداد دانشجویان نیز به حدود ۲۷۰ هزار نفر رسیده است.

وی  از امام خمینی(ره) به عنوان شخصیت الهی و تحول آفرین تاریخ ایران یاد کرد و اظهار داشت: کشور ما بعد از انقلاب اسلامی به استقلال رسید و دانشگاه‌ها به جایگاه اصلی خود دست یافتند.

عین اللهی تصریح کرد: دانشگاه‌ها در دوران پیش از انقلاب اسلامی، وابسته بودند درحالی که امروز دانشمندان و دانشگاه ها در سایه استقلال کشور، رشد قابل توجهی یافته و توانسته‌اند به قله‌های دانش و پیشرفت برسند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: همه موفقیت‌ها در جمهوری اسلامی ایران از جمله در حوزه سلامت را مدیون امام راحل هستیم؛ بزرگمردی که موجب استقلال و پیشرفت کشور شد. در سال‌های درگیری با کرونا، توفیق برگزاری باشکوه مراسم ارتحال امام خمینی(ره) حاصل نشد در صورتی که دانشگاهیان و نخبگان همه ساله با ایشان تجدید بیعت می‌کردند.

عین اللهی با اشاره به تاکید امام خمینی(ره) بر جایگاه دانشگاه‌ها، یادآور شد: امام راحل تاکید داشت که در صورت عملکرد صحیح دانشگاه ها، وضعیت کشور سامان می‌یابد. در وصیت نامه ایشان، فرازهایی در مورد نقش دانشگاه و دانشگاهیان در استقلال کشور و ضرورت داشتن تفکر مستقل ذکر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha