سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل گفت تحریم های آمریکا به طور مستقیم زندگی آسیب پذیرترین جمعیت ایران از جمله کودکان، سالمندان و بیماران را به خطر انداخته است.

ویدئو / تحریم‌های آمریکا جان «بیماران نادر» را به خطر انداخته است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما از نیویورک، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل طی سخنرانی خود در شورای امنیت گفت: اقدامات قهری یکجانبه (تحریم‌های یکجانبه) اعمال خلاف بین‌المللی است که توسط برخی کشورها به عنوان روشی جنگی در گرسنگی دادن غیرنظامیان به کار می‌رود. این اقدامات غیرقانونی ناقض منشور ملل متحد و قوانین بین المللی است. وی تاکید کرد کشورهایی که اقدامات قهری یکجانبه از جمله تحریم‌ها را به عنوان سیاست دولتی اعمال می‌کنند، باید در قبال چنین جنایاتی پاسخگو باشند.


روانچی در ادامه به تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره و گفت ایران برای چندین دهه هدف شدیدترین تحریم‌های اقتصادی و مالی ایالات متحده بوده است. روانچی گفت: این اقدامات غیرقانونی به طور مستقیم زندگی آسیب پذیرترین جمعیت ایران از جمله کودکان، سالمندان و بیماران را به خطر انداخته است. حتی برخی از بیماران، به‌ویژه کودکان مبتلا به بیماری‌های نادر، در نتیجه محدودیت‌های واردات دارو و تجهیزات پزشکی جان خود را از دست داده‌اند که واقعیتی دلخراش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha